2009.04.19. A Mecsek déli oldalán tekerve

Útvonal: Pécs 48-as tér – Havihegy – Tettye – Ilonka pihenő – Hotel Kikelet – Állatkert – Mandulás – Lapis – Remete rét – Szentkút – Pécs Táv: 26 km

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.
Megtekintéshez Garmin Mapsource letölthető itt.
Térkép letöltés: www.turistautak.huA letölthető track *.gdb formátumú.
Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.
A túra útvonala műholdfelvételről, a Trackabee adatbázisból megtekinthető itt.

22 fő gyűlt össze a kellemes vasárnap reggelen, a 48-as téren. A túrát főként kezdőknek ajánlottuk, melyen a kezdő túrázók és a gyakorlottak is szép számban képviseltették magukat. A két héttel ezelőtti adaghoz képest ezúttal a szint lekűzdése jelentette a nagyobb kihívást.
A vasárnap délelőtti forgalom lehetővé tette, hogy a városi utcákban haladva biztonságosan eljusson a hosszan elnyúló kerékpáros menet a Havi-hegyre. Itt egy kis megállót tartottunk, mert ez a hely csodaszép. Gyönyörű a kápolna és környezete, valamint a kilátás is.
A következő program a szomszédos Tettyén lévő romok megtekintése volt. Itt egy geoládát is felkerestünk. Voltak akik még nem ismerték ezt az érdekes, természetben űzhető „játékot”.
Ezt követően egy gyalogos szakasz következett. A kerékpárokat a mecseki parkerdőn keresztültolva jutottunk el a Hotel Kikelethez. A csapat egy kisebb része a Hunyadi úton tekert fel ugyanide. Egy kis levegővétel után az állatkert előtti meredek Fenyves sort pedáloztuk végig, majd a Mandulás mellett „húztunk el”. Húzós szakasz megtétele után Lapisra értünk. Itt a miénkhez hasonló, de gépesített csapat, túramotorosok börrögtek el mellettünk.
A lapisi pihenő után a megérdemelt lejtő következett Remete-rét, majd Szentkút felé. Szentkúton elköszöntünk egymástól, és ki-ki a maga útját választotta a városon keresztül. Otthon finom ebéd várt.
Kellemes délelőtti edzés volt, melyen a kezdő társaink is kedvet kaphattak a folytatásra.

Fotók:
Farkas Kati fotói megtekinthetők itt.
Keményfi Balázs fotói megtekinthetők itt.