2009.08.01-04. Két keréken négy gyerekkel négy napig a tó körül

Augusztus első napjaiban néggyermekes családunk négy napos kerékpártúrát csinált a Balatoni bringakörúton. A tó nyugati felén, Balatonfenyves - Keszthely - Badacsony - Kővágóőrs (Pálköve) útvonalon mentünk körbe. Ez nem túl nagy táv, de így az öt éves Ákos is a sajátkét kerekén tudta teljesíteni a napi 20-25 km-es etapokat. Útközben Kempingekben szálltunk meg, két sátorral, és persze sokat fürödtünk is a 32 fokos melegnek köszönhetően.
Egy logisztikai érdekesség: mivel a kisebb gyerekek biciklijére nem lehetett volna túl sok súlyt rakni és emiatt eléggé megterhelő lett volna magunkkal vinni a hat ember részére a sátrakat, hálózsákokat, összes felszerelést, ezért úgy szerveztük, hogy az autó a sátrakkal és holmival a nap végén mindig "utánunk jött" - délután vonattal vagy biciklivel visszamentem érte az előző szálláshelyre. Így kényelmesen lehetett bringázni és ugyanakkor minden komfortunk is megvolt a kempingekben. Ezt azért írom, mert hátha másnak is megoldást jelenthet, ha kisgyerekekkel akar túrázni. Nekünk eléggé jól bevált máskor is, jól lehet alkalmazni ott, ahol jó a vonat/busz közlekedés, illetve nem túl nagyok a napi távok.
Érdekességként megjegyzem, hogy a kempingekben rajtunk kívül is szinte mindenütt találkoztunk családokkal, csoportokkal akik ugyanígy a bringakörutat járták. Azt hiszem ez az egyik legjobb idegenforgalmi beruházás, amit a Balatonon csináltak!