2009.12.31.-2010.01.01. Szilveszter a Gubacsosban

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.
A letölthető track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.

A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

Már egy éve eldöntöttük, hogy a következő Szilvesztert a Gubacsosban töltjük. M. Éva felvállalta a program bonyolítását.
Az év utolsó délutánján szinte egyszerre érkezett a házhoz a csapat azon része, akik előre jelezték részvételüket: M. Éva, L. Móni, Cz. Kati, S. Zoli, valamint K. Márti, Balázs, Gazsó, Dóri, Zsuzsi.
Egy gyors felpakolás következett a házba, majd befűtöttünk. Az időjárás nem volt valami kegyes hozzánk, szemerkélt az eső. Ennek ellenére elszánt volt a csapat, elindultunk az előre eltervezett rövid túrára. Egy kört tettünk meg a Gubacsos kh - Pécsi-tó strand – Orfűi tó- Malommúzeum – Gubacsos kh. útvonalon. A végén már egészen ránksötétedett, de a gyerekeknek ez annál jobban tetszett, mert lehetett fejlámpázni.
Megérkeztünk a házhoz, szárogattuk a ruhánkat, és megvacsoráztunk. Még fiatal volt az idő a nap csúcspontjáig. Elkezdődött a játék.
Közben megjött H. Barna. Mialatt pakoltuk Barna autójából a cuccait, a sáros alsó prakolóban távolról a sötétben két fénycsóvát láttunk, és erős motorhangot halluttunk. Valaki itt meg akar fordulni? Zutty, koppanás, a bal hátsó kerék lefutott a hídról az árokba. Kiszálltak. Ismerős hangokat hallottunk. V.Magdi és V. Laci és F.Szilvi hangját. Egyszer csak hosszú kocsisor gyűlt össze az országúton. Az első autóból többen kiszálltak, hát M.Dodiék voltak, Csilla, Dodi, Réka, Ákos, Márk. Közös erővel kiemeltük a kocsi kerekét.
Nagy meglepetést okozott az utánpótlás csapat, mikor beértek a házba. Végül 18-an lettünk. A hangulat a tetőfokára hágott. Volt tetrisezés, csocsózás, pókerezés, beszélgetés.
23 óra körül szemerkélő esőben lámpákkal és pezsgősüvegekkel felszerelkezve elindultunk a Balázs-hegyre, hogy a 2010. év beköszöntét a kilátón tölthessük. Még az 5 éves K. Zsuzska is velünk tartott, aki gyaloglás közben már majdnem elaludt, de a tűzijáték nézegetés alatt felélénkült.
Éjfélkor kilőttük a pezsgősdugókat. Egy pillanatra átgondoltuk az elmúlt évet, és a jövőbe is tekintett mindenki maga. Majd közösen a kilátó tetejéről elénekeltük a Himnuszt. A kilátóról gyönyörű volt nézni Orfű fényeit, és a hol itt - hol ott megjelenő tűzijátékot. A Misina mögött villogó égbolt a pécsi bulit jelezte.
Visszaúton a Gubi felé eleredt az ég, mintha dézsából öntötték volna. Az esőkabátok sem nyújtottak teljes védelmet. Cipők, nadrágszárak átáztak. A házban a kályha köré terítettük a vizes göncöket, csak úgy gőzölögtek.
Megraktuk a kályhát, és elcsendesedett a banda. Móni közel állt – akarom mondani feküdt – a tűzhöz, éjjel többször is rárakott (köszönet neki!) így reggel is jó meleg volt.
Reggelre nem maradt más hátra a reggelizés után, mint öszzepakolás, takarítás, cuccok lehordása ami igen szervezetten történt, elismerés a csapatnak.

Nagyon jól éreztük magunkat, köszönet az ötletgazdáknak, és Évának, illetve mindenkinek, hiszen mindenki hozzájárult ahhoz, hogy ilyen jó hangulatban zártuk az ó és nyitottuk az új évet.