2010.05.22-23. Kerékpártúra Révfaluba - a Dráva mentén

Útvonal:
1. nap: Szigetvárig vonattal - Hobol - Kétújfalu - Kastélyosdombó - Drávatamási - Kastélyosdombó - Potony - Tótújfalu - Szentborbás - gáton Felsőszentmárton - kerékpárúton Révfalu - séta a környéken. Bográcsos közös ebéd, este tábortűz. Táv: 64km Szint:0

2. nap: Révfalu - Drávasztára - egykori vasúti hídmaradvány (Gc100m) - Zaláta - Vejti - gáton Majláthpuszta - Vajszló - Bogádmindszent - Baksa - Görcsöny - Pellérd - Pécs Táv: 79 km Szint: 200m

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.

A letölthető

track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt

konvertálhatod.
Térkép letöltés:

A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

Az idei Dráva-menti kerekezésünket ezúttal Szigetvárról kezdtük. Pécsről vonattal utaztunk a kisvárosig. Itt vasútállomáson csatlakozott a csapathoz M. Dodi, aki Pécsről a pedált taposva érkezett, valamint H. István barátunk Barcsról. Velük kibővülve, 14-an tettük meg az első napra tervezett kilométereket Révfaluig.
Végig kisforgalmú utakon, sík terepen haladtunk. Első megállónk Kétújfalu közelében a Gyöngyös patak hídjánál volt. Volt mit néznünk, mert az elmúlt napok szűnni nem akaró esőzései következtében a patak igencsak meg volt áradva.
Út közben területeket elöntött belvizeket láttunk, több helyen csapolták, traktorokkal szivattyúzták őket a gazdák. Az esőt követően se nem meleg, se nem hideg, kimondottan kellemes időben tekerhettünk. A nap folyamán viszont nyári meleg köszöntött ránk, feledtetve az elmúlt napok zord időjárását.
Következő megállónk Zádorban volt a református templomnál, majd ugyanebben a faluban egy kiállított, öreg traktort csodáltunk meg. Kastélyosdombó volt a következő állomás. Itt egy kis kápolnát láttunk, amit belülről éppen felújítanak. Megnéztök a kastélyt is, amiről a falu a nevét kapta. Jelenleg üresen áll. Nemrég még gondozóintézet működött benne, de a lakóit azóta Drávatamásiba költöztették.
Az ebédszünetet a Drávatamási kikötőbe terveztük. Itt lementünk a magas partról a folyóhoz, valamint megtekintettük a vízitúrás kikötőhelyet is. A pihenő után a gáton szerettünk volna Tótújfaluba, majd Szentborbásra eljutni, de egy helyi jóember szerint a gát tetejét beszántották, és az amúgy is sáros terepen ez a művelet esélytelenné vált, úgyhogy gözúton haladtunk tovább, részben az eddig bejárt úton.
Kastélyosdombón alkalmam adódott egy defektszerelést végrehajtani, miközben a többiek türelemmel megvártak. Potony, Tótújfalu érintésével Szentborbásra jutottunk, ahol ismét lementünk a Dráva partra. Gyönyörködtünk a folyóban. Ezúttal H. Istvánnak adódott kedve defektet szerelni, kétszer is.
Egy kis szünet után már gond nélkül folytattuk utunkat Felsőszentmártonba. Itt a Mtrvica nevű, Dráva-holtágnál álltunk meg egy kicsit. Tovább már a gáton kiépített kerékpárúton tekertünk Révfaluig. Ezen a szakaszon egy nagy létszámú kerékpáros csapat jött velünk szembe. Jó volt látni másokat is a nyeregben.
Hamarosan aznapi végcélunkhoz, Révfaluba értünk. Itt az elkészült bográcsos gulyáslevessel szüleim, a családom (Márti, Dóri és Zsuzsi), valamint V. Zsuzsa, -aki egyenest Mislenyből tekert Révfaluba- vártak bennünket. Így hirtelenjében 20-an lettünk.
Mindenki jóízűen fogyasztotta a bogrács tartalmát. A nap hátralévő részét kellemes beszélgetéssel, Dráva-parti sétával töltöttük. (A beszélgetések során még azt is megtudhattuk, hogy T. Józsi barátunknak az óvodában a jele vitorláshajó lett.) Akik csak egy napra jöttek, azoktól elbúcsúztunk, így az esti tábortűz mellett 13-an maradtunk. A házban és a padlásokon majdnem mindenki elfért, így csak két sátor állt az udvaron.
Másnap reggel M. Dodiék a sötét padláson a nádtető alatt nagyon aludtak, úgy kellett őket felébreszteni.
Kényelmesen összekészülve, elindultunk szálláshelyünkről. Először a Drávasztárai kikötőbe mentünk. Ezután a Sellye-Nasice egykori vasút nyomvonalán kerestünk egy geoládát. (Gc100m). A láda talán még meg is lett volna, de megközelíthetetlen volt a hatalmas tócsától.
Ezután Barna javaslatára tettünk egy kis kitérőt a Zaláta közelében lévő, egykori határőr laktanyához, ami már szálláshelyként üzemel. Miután kifaggattuk az üzemeltetőt a tudnivalókról, továbbhaladtunk Vejtibe, a vízitúrás táborhelyre. Nagyon szép volt itt a part. Gazsóval eddig tartottunk a csapattal, ugyanis mi Révfaluba mentünk vissza. A többiek a néhány nappal ezelőtt felázott talaj miatt ki kellett hagyják az eredetileg tervezett Diósviszló környéki földutakat, ezért Mailáthpuszta, Vajszló felé, aszfalton haladtak haza Pécsre. Vajszlónál láthatták, miként a Fekete-víz csatornát megáradva ami majdnem elérte a közúti híd alját. Az itt látottak egy újabb túra ötletét hozták, de ezt most nem árulom el, néhány nap múlva kiderül….

Túravezető, lejegyezte: Keményfi Balázs

Bodrogi Frigyes fotói megtekinthetők itt.
Keményfi Balázs fotói megtekinthetők itt.
Tamás József fotói megtekinthetők itt.