2010.07.03. Kerékpártúra Beremendre strandolással egybekötve


Útvonal: Kozármisleny - Újpetre - Villány - Beremend - strandolás - majd vissza.
Táv: 2x41km Szint: 250m
Túravezető: Vargáné Zsuzsa

Élménybeszámoló a túra egyik résztvevőjétől, a túra kibővített változatára:


A mai nap végre sikerült egy nagyobb túrát abszolválnom. Jól esett bár elég keveset ettem aminek a végére meg is lett a hatása. Megszédültem, de azért haza értem egyben :)
Rég terveztem már, hogy részt veszek egy szervezett túrán. Ma jött el a napja! :)
A Pécsi Túrakerékpáros Klub szervezett mára egy Beremendi strandolós túrát, amit mi kicsit átszabtunk a saját igényeinkre. A túrát Zsuzsa szervezte, de sajnos a nagy hőség vagy a lustaság :) miatt elég kevesen vágtunk neki. Összesen öten gyűltünk össze a 8 órai indulásra, de ez egyáltalán nem okozott problémát, sőt nagyon kellemes kis beszélgetések kerekedtek ki a közel 40 km-es távon. Zsuzsa, Szilvi, Laca, Robi és én voltunk a résztvevők.
Szép lendületesen haladunk az elején, de azért nem hajtottuk ki a lelkünket. Villányt elhagyva Nagyharsány felé mentünk tovább. Szeretem ezt a környéket. Emlékeim szerint legalább 2x megmásztam már a Szársomlyót. Minden alkalommal megcsodálom és igyekszem felidézni a tetőről elém táruló kilátást. Na de ne kanyarodjunk el a témától.
Nagyharsányban egy hirtelen balos után már Beremend felé kerekeztünk. Pár kilométer után szomorú búcsút vettünk a lányoktól egy néhány perces beszélgetés keretien belül, ami alatt kiderült, hogy egy retkesbringás, nedves törlőkendőt használó, informatikus vagyok ... köszönöm Szilvi .. ;)
Na de sebaj, a trauma feldolgozása után mi Matty irányába indultunk el, míg a lányok strandolni mentek. Utólag belegondolva, lehet nekik volt igazuk :) Lelkesen beszélgetve tekertünk Harkányig, ahol Lacától búcsúztunk. Ő vissza Vokányba mi tovább Vajszló felé. Nem annyira "ízlett" ez a szakasz. Minden települést jelző táblát messziről kémleltünk, hátha végre Vajszló lesz kiírva. 2-3 csalódást követően végre megláttuk várva várt várost, amit én személy szerint ég felé emelt kézzel ünnepeltem :) Mintha szakasztnyertem volna a Tour-on :) Gyorsan leparkíroztunk az első kocsmánál és egy hideg üdítővel jutalmaztuk magunkat. Pár perc árnyékban "hülést" követően tovább indultunk Pécs felé. Hosszas emelkedők és forráság kísért végig. Görcsönyhöz érve megfogadva Szilvi tanácsát meglátogattuk a helyi fagyist, ahol vagy 20-30 féle helyben kevert fagyi várt bennünket. Egy laza kelyhet és colát toltunk le az arcunkon és irány tovább Pécsre. Pellérd előtt elbúcsúztam Robitól. Ő tovább kertváros felé, én tovább uránváros irányába.
A cola és a bevitt fagyi adott egy új löketet, így eldöntöttem még túlórázok kicsit és kitekerek Orfűre majd vissza. Ez rendben meg is volt. Meglepően jól ment a tekerés. Mikor visszaértem, akkor volt a nagy eléhezés, de az már nem volt nagy gond. A visszalévő pár kilométert már letudtam így is.
Összesen 170 km-t tekertem 25-ös átlaggal és olyan 1100 méter szinttel.
Jól esett és örülök, hogy új emberekkel ismerkedhettem meg. Remélem nem ez volt az utolsó közös túrám velük! Mondjuk a fűtést lecsavarhattak volna 30 fok alá, de mindegy, így is jó volt :)"

Lejegyezte: Bodor János

Képek:
Rostás László fotói megtekinthetők itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése