2010.08.21. Mecsekből a síkvidékre

Útvonal: Pécs - Remeterét - Orfű - Magyarhertelend - Bodolyabér - Kishajmás - Abaliget - Hetvehely - Bükkösd - Cserdi - Szentlőrinc - Királyegyháza - Gyöngyfa - Magyarmecske - Kisasszonyfa - Téseny - Baksa - Görcsöny (fagyizó) - Pellérd - Pécs
Táv: kb. 100 km

A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

Kellemes napos reggel indult a túra uránvárosból. Szilvi nagyon figyelmes volt mikor kilenc órára tűzte ki az indulás idejét, hogy vókányi társunknak, Lacinak ne kelljen másfél órát várni 8 óráig, hanem a későbbi vonattal is ráér bejönni. Csak Laci makacs ember, és az apróbetüs részt sem szokta elolvasni, így rutinból a szokásos vonattal érkezett, 6.45-re. :-)

Végül is hatan indultunk. Egy új túratársunk is akadt, Attila, aki katona volt már, most tűzoltó... mint kiderült a csapat felét ismeri.
Nem sokkal indulás után újabb társak csatlakoztak, így már 9-en vágtunk neki az Orfűre vezető emelkedőnek.
Jó iramban haladva jólesett a lejtőzés Remete-réttől, majd az új orfűi élményfürdő mögött kialakított part menti kis térköves úton folytattuk a tekerést Tekeres felé.
Az idillt a Hertelendre vezető kemény emelkedő zúzta szét, de szerencsére a legtöbb emelkedőt lejtő követ, így is jólesett megállni a faluközpontban. Itt ettünk-ittunk kicsit, hozott anyagból. Hertelend után kellemes, enyhe hátszéllel bringáztunk tovább Bodolyabéren keresztül Hetvehely felé, ahol terveztünk egy frissítést, kávé, sör, szendvics stb.
Sajnos a kiszemelt műintézmény zárva volt, meg még az utána következők is, végül egy kis körözés után Bükkösdön sikerült szomjunk oltani.
Szentlőrincnél áthaladtunk a 6-os úton és Királyegyháza felé haladtunk, sajnos innentől kezdve igen masszív szembe széllel kellett küzdenünk, ami kitartott az útunk -még igen jelentős - hátra lévő részén. Következő megálló Magyarmecske. Itt aki akarta feltölthette a kulacsát, itt már éreztette hatását a megtett kilóméterek sokasága, az emelkedők szép száma és a szembe szél. Már mindenki a görcsönyi fagyizóban szeretett volna lenni, de még hátra volt 15 km és pár emelkedő. Azért még Téseny után, Baksa elött megállt a csapat kicsit szedrezni. Induláskor túravezetőnket Szilvit kisebb baleset ért, az első fogaskerekekről leesett a lánc mikor indulni akart és csúnya esés lett belőle. Miután hatan odaugrottunk és átnéztük a bicajt, visszatettük a láncot - Földes Csabi segítségével -, megpörgettük párszor a pedált, majd végezetül megnéztük Szilvit is :-), akinek lehorzsolódott a könyöke és a tenyere, ami eléggé fájdalmassá tette számára az út hátralévő részét.
Bár mivel nemsokára Görcsönybe értünk, az a hét-nyolc gombóc finom fagyi feledtette vele a kellemetlenségeket, mint ahogy mindannyiunkkal.
A görcsönyi fagyizó mindenképpen külön említést érdemel, nagy szerettel fogadtak minket, finom fagylalt és bőséges választék várja az arra járókat. Igazi bringabarát hely: a fagyink mellé kaptunk ajándék szóda- és ásványvizet, még kávéval is meg lettünk kínálva. Nagyon köszönjük!
A pellérdi dombtetőn köszöntünk el egymástól, innen kisebb csoportokban mindenki hazafelé vette az irányt. Senki sem maradt 100 km alatt, nekem 148 km jött össze.

Lejegyezte: Bondor Mihály
Túravezető: Fülöp Szilvi

Farkas Kati fotói megtekinthetők
itt.
Földes Csaba fotói megtekinthetők itt.
Rostás László fotói megtekinthetők itt.