2011.03.26. De jó, hogy megint együtt tekerünk! - szezonkezdő kerékpártúra

Útvonal: Pécs, 48-as tér - Pécs-Bányatelep - Kénes út - Komlói út - István-aknai elágazó - Béta-akna - Petőfi-akna - Vasas - Bogád - Pécs
Táv: 36 km. Szint: kb. 410 m.

A Pécsi Túrakerékpáros és Környezetvédő Klub idei első, saját szervezésű bringatúrája szombat reggel 9 órára volt meghirdetve a 48-as térre.

Nem túl nehéz, viszont látványos útvonalon készültünk végigtekerni.
9 órára össze is állt a csapat, 21 fő jött el, hogy kihasználva a jó időt, kerekezzünk egyet a Mecsekben.
Induláskor Csabi vezette a csapatot, mert, mint mondta, a 33as számú háznál el kell menni jobbra, vagyis az erdőn keresztül tud egy rövidebb utat.
És így is volt, kihagytuk a Rigóder dombot, és a Hármas-hídi kanyarban értünk ki a főútra.
Ezután eltekertünk Pécs bányatelepre, majd következett az első mászás, ami eléggé próbára tette a csapatot.
Meredek a Kénes út! Felérve összevártuk a kissé szétzilálódott társaságot, majd itt derült ki, hogy egyik társunk bringája lerobbant. Kónusz problémái voltak. Szerencsére ügyes kezű bringások is voltak köztünk, sőt, szerszám is volt, így megoldódott a probléma. Közben a csapat egy része elment az István aknai elágazóhoz, mert fáztak.
Ott bevárták az utóvédet, majd elindultunk túránk kényelmes szakaszára. Sík terepen, majd hamarosan lejtőn folytattuk utunkat, élénk beszélgetések között.
Egy erdészeti útelágazásnál megálltunk, hogy bevárjuk egy túratársunkat, aki előrement, de a rossz úton.  (Mint később kiderítettem, ő ment a jó irányba, és az eredeti kiíráshoz képest mi tévedtünk el J).
Természetesen, nincs szó igazi eltévedésről, egyszerűen csak kihagytunk pár kilométert.
Ezután egy nagy gurulás következett, majd kellemes hullámvasutazás a 6-os útig. Azon átkelve, megálltunk, és mindenki frissített, evett, ivott.
Hamarosan tovább indultunk, és ismét hullámvasutazva értük el a bogádi emelkedőt. Előtte, egy új létesítésű Tüzép telepen malacokat, kecskéket, juhokat láttunk. Valószinűleg biotüzép volt.:)
Ebből az irányból nem olyan vészes a bogádi domb, de azért széthúzta a csapatot. Felérve, tulajdonképpen véget ért a túránk, elköszöntünk egymástól, és elindultunk hazafelé. Mindenki a neki legkedvezőbb irányba. Szép lassan elkopott a társaság, a 48-as térre már csak ketten értünk vissza, az autóhoz.
Szép túra volt, és mindenkinek köszönöm, hogy részt vett rajta.
Külön elismerés illeti egy új társunkat, aki nem igazán bringás, idén még nem is tekert, ennek ellenére végigjött a távon. Szép teljesítmény volt. Várjuk máskor is.

Még egyszer köszönöm, hogy ennyien eljöttetek, és remélem, minél hamarabb, és minél többen találkozunk a következő túrán.