2012.01.14. Télies Mecsek 35 TT

Útvonal: Éger-völgy - Jakab-hegy - Orfű - Büdös-kút - Kánya-forrás - Petnyák - Melegmányi-f. -Dömörkapu - Misina - Tubes - Isten-kút - Éger-völgy
Táv: 34.5 km Szint: 1316 m  Szintidő: 10 óra

A túra útvonala GPS részére közvetlenül letölthető itt.
A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

Hárman beszéltünk össze a héten, hogy együtt nekivágunk a nevében kissé módosult hazai pályán rendezett, téli teljesítménytúránknak.
István már kora reggel kiröpített minket a rajthoz, így az elsők között indulhattunk. Még sötét volt ekkor, a hold világított. Mire neveztünk, a felkelő nap igyekezett utat törni magának a város felől. Fagyott idő fogadott minket, de nem volt hideg. Ez éppen elég volt ahhoz, hogy ne kelljen sárban dagonyáznunk. Hó igazából nem volt, csupán a hidegebb helyeken borította a talajt a vékony porcukor réteg. Ez könnyített a túra teljesítésén, hiszen nem kellett mély hóban taposunk. Ez már más káposzta lett volna.
Jó tempóban haladtunk végig, edzve a jövő heti Bartina Maratonra. Az út során a szokásostól kevesebb túrázóval találkoztunk. Ennyire egy tempóban haladtunk volna mindannyian? Nem hiszem.
A melegmányi mésztufa lépcsőknél fogtunk be egy népesebb csapatot, de ők nyílt túrások voltak, akik között sok ismerőst üdvözölhettünk.
Közeledve a Misina felé, egyre sötétebb hófelhők kezdtek gyülekezni, szép kontrasztot adva a tájnak. A Tubes közelében a tél egy rövid időre komolyra vette a dolgot: néhány perces hóvihar lett, aztán nyomaveszett…. Még próbálkozott egy kicsit, de az idei enyhe tél győzött végül.
Daindolba lefelé haladva már kényelmesebbre vettük a tempót, még a bakancsmosás is belefért a szintidőbe bőven.
A célnál összefutottunk túrás csapatunk több tagjával, akik „maszek” túra keretében a Szuadó TT nyomvonalát érintve túráztak egyet. Trécseltünk velük egy kicsit, majd bementünk Teca Mamához, hogy leigazoljuk magunkat a célban.
A teljesítőknek járó emléklap és a mecseki pingvineket ábrázoló jelvény átvétele után a rendezők virslivel kedveskedtek nekünk.

Köszönet a rendezésért, jó túra volt, kedvenc pályámon.