2012.03.16. Gemenci erdő körbe tekerése

A túra eredeti beharangozója Tóth János túravezető tollából:

"Szeretném ha hagyománnyá válna a Gemenc-i erdő körbe bringázása, más néven a két híd túrája.

Remélhetőleg jó időnk lesz, de ha nem eső nap március 24. szombat.A megszokott útvonalon tekerünk végig 20 km-ként pihenőt tartunk, de nagy pihenőnk lesz Érsekcsanád Rév-csárdánál ahol megkóstoljuk a finom palacsintát.
Megállunk Pörbölynél az állat simogatónál, valamint Lassi-nál a játszótéren. Aki kedvet érez hozzá az a kéken is kerekezhet Bajától - Lassi-ig. A Keselyűs-i csárdánál szintén nagyobb pihenőt tartunk. A túra folyamán több helyen lesz röviditésre lehetőség azok számára akik ezt jelzik a túra közben.
A túra teljes távja:74 km
A túra a töltésen halad végig aszfalton.Keselyűs-i csárdánál is van lehetőség kajálásra: rétes,szarvaspörkölt. Oda felé lehet megrendelni, és visszafelé elfogyasztani.
Szint nincs. Kényelmes bringázásra készülhetünk. Jó tekerést!!"

A teljesített túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

Túrabeszámolók:

Már nagyon vártuk ez a kerékpár túrát, hiszen végre megérkezett a tavasz és a jó idő. Farkas Kati március 15-i bemelegítő túráját követően ismét sokan összejöttünk a PTKK tagjai közül és más pécsi kerekesek is részt vettek a túrán. Így több, mint 20 fő képviselte a várost a kb. 40-50 fős csapatban. A túra a tavalyihoz hasonlóan a szekszárdi Garay térről indult. Első megállónk Bárányfoknál volt, ahol sajnos az állatok üres karámjait találtuk. Volt egy kisebb pihenőnk a Keselyűsi Csárdánál, ahol az első falatok le is csúsztak. Ez ránk is fért, mert bár az ég szinte felhőmentes volt, a folyamatosan fújó déli szél idén sem maradt el. Ezért a sík terep ellenére meg kellett küzdeni a kilométerekért, amit csak a finom palacsinta gondolata feledtetett el. Egészen addig míg meg nem érkeztünk az érsekcsanádi Rév Csárdához, a palacsintázóhoz... Ott szembesültünk azzal a ténnyel, hogy a csárda felújítás miatt zárva van, így csak a hazai maradt ebédre, aminek a mennyiségét nem túloztuk el, mondván, úgyis jól bepalacsintázunk. Sokat nem is időztünk a folyóparton, mentünk tovább a bajai hídon át a pörbölyi kisvasúthoz. A vasútállomáson szerencsére nyitva volt a büfé, amit többen is megrohamoztunk és a csokit, üdítőt a meleg napsütésben el is fogyasztottuk. Következő pihenőnk a Keselyűsi Csárda volt ismét, ahol rövid megállást követően kisebb csapatokban visszatértünk Szekszárdra.
Jó volt ismét találkozni, együtt tekerni a túratársakkal és megosztani az elmúlt időszak eseményeit, hiszen én bringás tagként az őszi/tavaszi gyalogtúrákon nem vettem részt.
A hosszú és hideg tél után élmény volt végre nyeregbe pattanni, jót mozogni és kellemesen elfáradni. Már várom a következő túrát :) .

Lejegyezte: Dr. Tárnai Márta

Képek:Herke Barnabás fotói
Lovas Ági fotói
Tamás József fotói

A két híd túráját gyerekek számára elérhető távolságra rövidítettük le és lányaimmal Bárányfokról kiindulva tettünk egy 25 km-es túrát.
Sajnos Bárányfokon a bárányok hallgattak és gyermekeim nagy bánatára nem találtunk simogatásra alkalmas állatot. A két libát inkább nem simogattuk!
A parkolóból kiindulva a gáton tekertünk le a Keselyűsi csárdához, majd onnét burkolt úton a Sió árvízkapujához. Kis rábeszélés után megnéztük a Szent László Duna-hidat (http://hu.wikipedia.org/wiki/Szent_L%C3%A1szl%C3%B3_h%C3%Add) és igaz csak pár méterre, de átmentünk Bács-Kiskun megyébe is. Visszaúton ebédeltünk, majd a csárdától az aszfaltozott úton tekertünk vissza Bárányfokra. Innét autóval lementünk Pörbölyre és megnéztük az őzeket és a vadmalacokat. A túrát egy fagyival fejeztük be és Bonyhád felé hazaindultunk. Szép idő volt, jól éreztük magunkat!