2013.06.22. Két tusa bringatúra

Eredeti kiírás:
A töltésen le Bédáig ahol 12 főnek lehetősége lesz kenuval bejárni a bédai holtágat ami 4 km hosszú.(Nagyon szép hely , aki nem tud úszni vagy evezni az is bátran jöhet lesz mentőmellény  és a holtág vize nem folyik. Úgyhogy kezdők és kíváncsiak is jöhetnek.)
Mohács - Béda- Kölked -Erdőfű- Kölked - Sátorhely - Nagynyárád - Bóly - Töttös - Majs - Mohács
Táv: Kb. 70-75 km  + 5-6 km evezés
12 Fő evezhet 3 db , 4 személyes kenuval.
Aki nem evez az 1,5-2 órát pihenhet a bédai holtágnál ( és vigyázhat a biciklikre).

Reggel 9-körül mindenki sikeresen odatalált a Sokácrévhez Mohácsra. Gyors bringa összeszerelés és felmálházás után indultunk is, mert 9:30 és 9:45-között vártak minket a Bédai gátőrháznál a kenukkal, amit a  mi segítségünkkel kellett lepakolni.
A Duna még mindig elég magas volt, ezért nem lehetett végigtekerni a városban a  támfalon belüli szakaszon, sőt még a komp rámpáján is kint volt a víz.
A parttal  párhuzamos utca pedig le volt zárva, mert az van beszakadva. Tudjátok, ezt mutogatták a híradóban.
Szóval kis kevergés árán szépen kiértünk a város alatti töltésre és Kölked felé elindultunk, L. Móni és L. Józsi már jött szembe a töltésen.
Miután teljes lett a létszám már meg sem álltunk a bédai gátőrházig, ott már várt minket az autó a kenukkal. Gyorsan lepakoltuk a hajókat aztán irány a víz. Mártiék hárman a parton maradtak, ők vigyáztak a bringákra. Eleveztünk a holtág végéig, sőt azon is túl egy elöntött rétre. Frici nagyon jó fotókat készített. Az evezést -úgy láttam- a többség élvezte. Utána várt minket egy kis meglepetés a parton:. Barnának teljesen leeresztett a kereke. A gyors belsőcsere alatt a többiek megették az ebéd szendvicsüket aztán indultunk tovább a töltésen Erdőfű felé. Itt a mi tiszteletünkre frissen aszfaltozott úton haladhattunk egy darabig aztán csak az a ragadós aszfaltozás előtti anyag volt az úttesten. Nemsokára lekanyarodtunk a töltésről és földúton haladtunk át egy erdősávon ahol sikerült megriasztanunk egy nagy létszámú szarvas csordát. Sajnos nem látta mindenki, mert eléggé szét voltunk szóródva, de úgy dübörögtek, hogy azt lehetett hallani. Erdőfűn megpihentünk a kútnál, majd indultunk tovább. Itt utunk nagyrészt erdőben vezetett, érintettük a belső Bédai-holtágakat, amik nagyon szépek. Készítettünk is pár szép képet, sőt az egyik hídnál még egy csoportképre is összeálltunk. Kölkedre érve balra a Mohácsi csata emlékhelye felé vettük az irányt. Közben V. Magdi is összeszedett egy defektet, amit közös erővel gyorsan elhárítottunk. Odaérve megpihentünk és páran megnézték a kopjafás temetőt meg az új látogató épületet. Sátorhelyen csak átrobogtunk és elfordultunk Nagynyárád felé. Nagynyárádon a kútnál ki-ki magához mérten felfrissítette magát a 36 fokos hőségben.(LÁSD FOTÓK :)
Majd Bóly következett, ahol bevettük a kedvenc cukrászdánkat és jól belaktunk. Itt ketten elköszöntek és Szederkénynek vették az irányt.
Míg fagyiztunk, addig Magdinak megint leeresztet a kereke, úgy néz ki a már többször ragasztott belső nem bírta a strapát. Ő itt kiszállt és a cukrászdánál megvárta a Lacit visszafelé autóval. Mi Töttös felé haladtunk  tovább, ekkorra a hőség már kicsit megviselte a csapatot. Töttös után Majson haladtunk át, itt már küszködtünk a dombocskákkal :)     //
Majd Kölkednél visszamentünk a Duna töltésére, Mohácsra este 6-ra értünk be és addigra nagyon elfáradtunk és pecsenye kacsává is sültünk.
Mártin és Ernákon ez elég csúnyán látszott is. A túlzott hőség rendesen kiszívott mindenkit, de szerintem jó kis túra volt és remélem lesz, aki itt szerette meg az evezést.