2014.03.08. Wellness túra Harkányba. GY.

Wellness túra Harkányba.

A túra útvonalának egy változata GPS részére letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt.

Keményfi Balázs fotói
Rostás Laca fotói

Másodszorra sikerült!

Ez a szombat is felhős,  hűvös idővel kezdődött,  mikor  a  túra  résztvevői  találkoztak  a  vokányi vasútállomáson.
Heten jöttünk össze, és miközben vártuk az indulás időpontját,  Dodi megkínálta a  csapat lányait Raffaellóval,  nőnap  alkalmából.  Igaz, végül a  fiúk is  kaptak  belőle.

Indulás után, mindjárt  egy  meredek  dombbal  kezdtük  az  utat, így hamar  kimelegedtünk...közben mindenki  bemutatta  botanikai  tudását,  ezzel aztán kellőképpen  összekutyultuk  egymás ismereteit. .de a  lényeg, rengeteg szép  tavaszi  virágot  láttunk,  fotóztunk.
Megnéztünk  egy  mély  szurdokot, ezúttal  felülről,  amely nem is  régen még szekérút  volt.
Aztán borospincék, szőlők közt mentünk tovább, szurdokokban  gyalogoltunk,  de folyamatosan  emelkedve,  felfelé  haladtunk.

Pár kilométer után felértünk  a  tetőre,  ahonnan  gyönyörű kilátás nyílt a Szársomlyóra,  és  a  környéken  lévő kis  falvakra,  településekre.
Miután kinézelődtük magunkat, indultunk tovább.
 Egy elágazónál eldöntöttük, hogy az eredeti kiírás szerint, megyünk a Kopasz - hegyre.
Szűk,  fiatal  fás  ösvényen  kanyarogtunk,  majd  egy  rétre  kiérve  nagy létszámú  túracsapatba botlottunk..
Persze, sok ismerőssel találkoztunk, így némi  beszélgetés,  evés, i vás lett a  program..de jól is esett, a sok mászás után :)

Én ládáztam is egyet, majd újabb megbeszélés, az  útvonalról. .és  hogy  ne  legyen egyszerű,  máris több módosítás  született.
Balázs elindult tovább egyedül, vissza az autóhoz, Vokányba, mi pedig, az idő rövidsége miatt, a hegyet kihagyva, Máriagyűdre, a sárga kereszten.
Útközben, a tanösvényről, csodálatos kilátás nyílt a siklósi, harkányi medencére, és a környező hegyoldalakra.

Szép, karsztjellegű növényzet, és nagy kövek közt , leértünk Máriagyűdre, ahol szomorúan tapasztaltuk, hogy semmilyen vendéglátó egység nincs nyitva..így a betervezett pohár bor elmaradt :(

Itt némi pihenő, fotózkodás után, újabb útvonal módosítás, és már csak hárman mennek tovább Harkányba, (beszámolót erről lásd lejjebb) , mi pedig, szintén hárman, hazaindultunk, gyalog, Vokányba.
Megmásztuk a jócskán meredek , sziklás utat, majd a gerincet Kistótfalú felé hagytuk el, a kék sávon. Hosszú ereszkedés után,a réten is gyalogolva,  kellemesen elfáradva értünk haza, egy szép túra emlékeivel.

Útközben a nap is többször kisütött, meleg volt, a társaság megint kitett magáért, volt vidámság, bolondozás, jókedv...így azt mondhatom, megint egy jól sikerült, élvezetes túrán vettünk, részt.

Köszönöm mindenkinek, aki eljött, bízom benne, hogy jól éreztük magunkat :) :)

Találkozunk a következő túrán.

Túravezető, lejegyezte: Rostás Laca

A túra wellness részének beszámolója, Miklovich Csilla tollából.

Wellness túra Harkányba, melyet végig kísért a nőnapi hangulat.

Máriagyűdi  pihenés  napfürdőzés  után  már  csak  hárman  (a  kemény  mag)   indult  tovább  Harkányig.  Itt  már  nem  olyan  szépséges  a  táj, de látnivaló mindig van . A templomhoz vezető utcán hagytuk el a települést és végig csodáltunk a szép régi házakat. Utána következett az a szakasz amit Dodi a hegyről pataknak látott. Mindenkit megnyugtatok, hogy nem patak volt, de azért ügyesen kellett gyalogolnunk, hogy ne legyünk nyakig sárosak. Itt sajnos megtapasztaltuk az emberi gyarlóság minden fokát. Feltételezem, hogy a környező településeken mindenhol van szemétszállítás , ennek ellenére, szerintem egy ügyes kezű kőműves össze tudna dobni egy kis házat a kihordott szemétből a kreatív felesége meg be is rendezhetné. Szóval volt alkalmunk megismerni a környék szemetelési  szokásait.
Ez az út kivezetett minket a Siklós-Harkány kerékpárútra, ahol letakarítottuk a bakancsokról a sarat és gyorsabb tempót diktálva haladtunk a wellness felé. Ezen a kerékpárúton már most nagyon intenzív volt az élet kerékpárosok, kutyasétáltatók, futók, túrázók. Pár év és szélesíthetik a nagy forgalom miatt.
A fürdőhöz érve kellemes meglepetés fogadott minket, mert a nőknek a délutáni kedvezményt a jeles nap alkalmából még megfelezték.
Bevetettük magunkat az élvezetekbe. Végig jártuk az egyre melegedő medencéket persze itt-ott hosszabb időt eltöltve kicsit masszíroztatva a zúduló vízsugárban magunkat. Aztán kezdődött a vízi torna, nagyon kellemes volt. Erre persze mindannyian megéheztünk és kicsit pótoltuk a hiányzó kalóriákat az étteremben, ahol egész jó volt a felhozatal.  Innen irány a jakuzzis rész, ahol minden kifolyó vízsugárral átmasszíroztattuk magunkat.
Megnéztük a szaunát, hogy ne maradjon ki semmi és már el is telt a napunk.
A buszjárat szerintem igazodik a fürdő zárás időpontjához, mert egy nem kapkodós öltözés után még egy kicsit várnunk is kellett a Pécsre induló buszra. Ez is, mint a reggeli vonatozás elég nosztalgikus volt, mert igen ritkán szoktunk ezeken a közlekedési eszközökön ülni.

A túráról az még elmondható, hogy igen bolondos a természet, virágzik minden és sok színben lila, sárga, fehér. Az ibolya együtt a hóvirággal.  Hol süt a nap, hol elbújik. Egyszer fúj a szél majd szélcsend van. Igazi áprilisi szeszélyes a természet.