2014.04.12. Orfűi medvehagyma fesztivál

Idén is megrendezésre kerül Orfűn, a már hagyományosnak mondható medvehagyma fesztivál.
A  rendezvény  2 napos, szervezetten  a  szombati,  nyitó  napot  céloznánk  meg.
Találkozó:  2014. 04. 12.  én  szombaton  reggel,  fél  9 - kor,  a  Mecsek  Áruház  előtt.  (Uránbányász tér.
Gyertek,  ünnepeljük  együtt  a  bringás  szezont  egy  igazi  tavaszi  fesztiválon.
Túravezető: Rostás Laca.

Útvonal térképen, + a vokányi út: Medvehagyma fesztivál, Orfű
Szombaton reggel, csípős, hideg időben találkoztunk a Mecsek áruház előtt, hogy megnézzük Orfűt ezen a szépnek ígérkező tavaszi napon.
A gyülekezőnél nem alakult ki tömeg, cserébe viszont a legnagyobb egyetértésben vágtunk neki a távnak. :D
Remeterétig másztunk, hol erősen, hol kevésbé meredek dombokon.
Itt csatlakozott még két túratársunk, így kiegészülve velük, nem kis tempóban legurultunk a bringaút átjáróig.
Hamarosan Orfűre értünk, ahol először meglátogattuk a Vízfő forrást, kulacsainkat telitöltve folytattuk utunkat a Kemencés udvarhoz, ahol a medvehagyma fesztivál zajlott.
Itt tapasztalnunk kellett, hogy a rendezvény a belépődíjas , zárt udvaron van, így ha enni, inni szeretnénk, akkor is belépőt kell fizetni.
Ez a körülmény nem nyerte el a tetszésünket :) így inkább a kézműves sátrak felé indultunk, ahol nem is csalódtunk, ott aztán minden a medvehagymáról szólt..lekvár, szörp, bor, pogácsa, és még sok más finomság kellette magát az árusok standjain. Egy helyen még a medvehagymás cipó készítését is figyelemmel kísérhettük, a víz adagolásától a kész kenyerekig. Látványos volt,és az az illat :)  mmmmm. :)
Nézelődés után, úgy döntöttünk, a tavat természetesen körbe tekerjük.
A szabad strandon megálltunk, pihenni, enni, picit hozzájárultunk a büfé forgalmához is, megcsodáltunk egy BMC időfutam bringát :)  majd tovább, a tó körül.
Visszaérve  a fesztivál színhelyére, 2 társunk elbúcsúzott, és hazafelé vették az irányt.
Mi ezután a szabadtéri kondigépekkel próbálkoztunk, sok nevetés, és némi erőlködés kíséretében.
Jót játszottunk itt, majd megszomjazván, megkerestük a helyi boltot, ahol némi sör, és csoki vételezést követően, egy padon kipihentük a fitnessz fáradalmait.
Ezután,  mivel az idő is kezdett felhősebbre, hűvösebbre fordulni, úgy határoztunk, hogy elindulunk haza.
Jóleső mászás. majd egy élvezetes gurulás után leértünk Pécsre, ahol is rövid búcsúzás után mindenki hazaindult.

Bár a túra nem a fesztiválról szólt, mint ahogy terveztem, ennek ellenére nagyon jól éreztük magunkat.
Ezt a túrát jövőre is megszervezem, igazi, kötetlen, beszélgetős, jó túra volt, kényelmes tempóban...bízom benne, hogy a többiek is így érezték.
Köszönöm, hogy jöttetek, hogy mehettünk.
Találkozunk a következő túrán.