2014. 07. 19. Irány a Rozé Fröccs Fesztivál!

Részletes program itt.

Túravezető: Dr. Tárnai Márti

Szombaton 13.15-kor indultunk a megbeszélt helyről. A hőmérséklet már megfelelő volt, a gumik is kellően felmelegedtek. Nem számítottam nagy tömegre, tudtam, hogy a vasárnap kezdődő népszerű szlovéniai csúcstúra miatt kevés túratárs lesz. Ennek ellenére meghirdettem a túrát, mert Janival mi mindenképpen biciklivel terveztük a fesztiválra történő utazást. Akinek pedig volt kedve, az így csatlakozhatott. Végül öten indultunk neki a 32 km-es távnak. Nem siettünk, hiszen meleg volt és még a futásra is rá kellett készülni, a rozé fröccsöktől meg pláne elfárad az ember. Újpetrén frissítettünk egyet. Villányban feltekerünk a kilátóhoz, hiszen túratársaink közül volt aki, még nem járt fent. Utána végig tekertünk a futóverseny útvonalán, nem mintha el lehetett volna tévedni, de így pont a Fő térre érkeztünk, ahol a jól ismert petárdai fagyiból erőt merítettünk az „1000RozéHosszúlépés” elnevezésű futóversenyhez. Regisztráció után vártuk a rajtot. A nevezés feltétele annyi volt, hogy valamilyen rózsaszín ruhadarabot, kiegészítőt kell viselni. Akinek a ruhatárából eddig hiányzott ez a szín, az vehetett pólót a helyszínen. A villányi rendezvénytéren szinte mindenkin volt valami rózsaszín, még azokon is, akik a futásra egyébként nem neveztek.A„futóverseny” (3 km) 17 órakor indult kongás, zenés felvezetéssel. Három ellenőrzőponton rozéfröccsel, málnaszörppel vártak a rendezők és a rajtszámon leigazolták, hogy megjelentünk. Egyesek bocis jelmezben teljesítették a távot, egy kangoo-s csapat is keresztülugrált a városon. Voltak, akik rózsaszín kajakkal (vagy kenuval?) a kezükben futottak. Futás után jól esett a rozé fröccs és egy langalló is elfért mellé. Ezt követően elköszöntünk egymástól, ki-ki ment haza, ahogy és amikor jónak látta. A fesztiválon a kitelepült pincészeteken kívül kézművesek, langallósok, kürtöskalácsos színesítette az összképet, nem beszélve a sok-sok rózsaszínbe öltözött vendégről. A főbb programok mellett lehetett mászófalon gyakorolni, spinfizz nevű „mosógépben” felfrissülni és kinect játékok is rendelkezésre álltak fiatalabb korosztály számára.
Janival meghallgattuk még az AnimaSound System koncertjét, közben ismerősökkel beszélgettünk. A másnapi Papuk túra miatt papírkutya módjára hazavitettük magunkat.
A Rozé Fröccs Fesztivál egy nagyon jó hangulatú rendezvény a nyár közepén. A nagy melegben kifejezetten jól esett egy-egy borászat rozé borát fröccs formájában is megkóstolni.