2015.07.04-05. Révfalui bringás hétvége

A megvalósult program
Szombaton: Vonattal Pécsről Szentlőrincig - Kacsóta - Szentdénes felé vezető út - Rózsafa - Katádfa - Dencsháza - Szentegát (Biedermann kastély, mauzóleum, vadászkastély) (GCSGAT-1; GCSGAT-2) - 8km földút - Bürüs - Teklafalu - Lakócsa - Szentborbás - Dráva gáton vezető kerékpárúton Felsőszentmárton - Révfalu
Túravezető: Keményfi Balázs
Révfaluban főzés bográcsban, sütés kemencében, Sellyén esti fürdőzés 19.00-22.00 között.
Napi táv: 91 km
Szállás Révfaluban saját sátorban, szobában, padláson
Vendéglátó: Keményfi család

Vasárnap: kerékpárral vissza Pécsre.

A túra útvonala GPS részére (gdb formátumban) letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt.

Már nem is tudom, hányadszor rendezzük meg a révfalui bringás hétvégét, de láthatóan a csapat szereti, szívesen jönnek. Mi pedig szívesen fogadjuk őket.
Az odautat ezúttal is igyekeztem olyan nyomvonalra jelölni, mely újdonságnak számít.
Szentlőrincig többségében vonattal utaztunk, hogy az amúgy sem rövid távot ne növeljük tovább, illetve kihagyjuk a veszélyes, Pécs- Szentlőrinc szakaszt.
Sorra látható a megyében, és szerte az országban, hogy épülnek a bringautak. Csak hogy mikor épül már meg a 6-os főút mellett Pécs Rácváros és Szentlőrinc előtti volt golfpálya közötti kerékpárút? Nagyon fontos volna. Hiszen ezen a szakaszon a Zókon keresztüli nagy kerülőt leszámítva semmiféle alternatíva sincs! A lejgobb persze az volna, ha ez az út Szentlőrinctől Szigetvárig folytatódna, mert a 6-oson kívül ott már végképp nincs más nyomvonal.
De most vissza a túrához.
Begördült Szentlőrincre a vonat. Itt kiegészültünk Dodival és K. Tomival, akik vonat helyett bringával jöttek Pécsről. Szentlőrinc után tekertünk egy kicsit a 6-oson, majd amint lehetett lefordultunk róla. Rózsafa, Katádfa, Dencsháza, Szentegát felé haladtunk. Csupa olyan falu, melyekben nemigen tekertünk még. Kellemes út volt, leszámítva a Rózsafa előtti betontáblás szakaszt, illetve a Szentegát utáni erdőben haladó utat, melyet frissen szórtak fel zsömlényi méretű kövekkel.
Szentegáton megálltunk a kastélynál. Mint kiderült, bemehettünk volna, ha időben szólunk a faluban valakinek. A kastély közelében van egy szép kápolna, melyet felújítanak. Valóban szép lesz, ha elkészül. A geoláda leírásból megtudhattuk, hogy a kupolája kicsinyített mása a római Szent Péter bazilikának.
Szentegát után az erdőben egy aranyos vadászkastélyt találtunk. Ide is a láda vezetett minket. Kellemes hely, csak sok volt a szúnyog. Érdemes lesz ide máskor is eljönni. Szép a rét és szalonnasütő, kemence is van. Az elemózsiát pedig fedett asztal mellett is elfogyaszthatjuk.
Teklafaluig forgalommentes, igen kellemes úton haladtunk tovább.
Lakócsán bevetettük magunkat a boltba, hogy valami hűsítőhöz jussunk. Megálltunk  a tájháznál, melyet szépen kialakítottak. A helyiségeken belül beöltöztetett bábuk teszik életszerűvé az elmúlt időt.
Szentborbás felé fordultunk, itt eltöltöttünk egy kis időt a Dráva parton. Érdekes, ez a rész szúnyogmentes volt.
Utunkat a tavaly elkészült, aszfaltozott töltésen folytattuk Felsőszentmártonig, ahonnan a már az ismert kerékpárúton gurultunk Révfaluig.
Révfaluban a beígért bográcsgulyással vártak minket szüleimék. Volt egy kis bemutató méhészkedés, majd befűtöttük a kinti kemencét, amiben lepényt és braunit sütöttünk.
Este elkarikáztunk Sellyére a strandra, ahol jót fürödtünk. Visszafelé láthatósági mellényekkel, lámpákkal felszerelkezve mentünk vissza Révfaluba. Már éjfél is elmúlt, mire kibeszélgettük magunkat a sok szúnyog miatt a kis konyhaépületben, egymás ölében. (A jók kis helyen is elférnek.) Majd ki-ki elbújt a szobájában, padlásán, sátrában, kinek mi jutott.
Másnap reggel volt, aki már korán kelt, voltak, akik jól kialudták magukat.
A tervnek megfelelően a hazaút nem közösen, hanem kisebb csoportokba verődően történt, annak megfelelően, hogy ki meddig akart maradni, illetve mennyire sietett, valamint melyik útvonalat választotta magának.

Jó volt együtt lenni. Ha kéritek, jövőre is sort kerítünk rá.