2018.08.25-26. Nyárzáró Balatonozás

Útvonal:
1. nap:  Balatonfenyves - Bélatelep - Csisztafürdő - Buzsák (GCBUZS) (GCBUFE) - Táska - Nikla - Boronka - Marcali - Horvátkút - Somogysámson - Marótpuszta - Balatonszentgyörgy (Csillagvár) - Balatonberény - Balatonkeresztúr - Balatonmáriafürdő - Balatonfenyves Táv: 92 km. Szint: 250m
2. nap: Balatonfenyves - Imremajor (GCKVNB) - Pálmajor - Somogyszentpál és vissza. Táv: 36km Szint: 0m
Túravezető: Baróthy Mária

A túra útvonala GPS részére (*.gdb formátumban) letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt: 1. nap   2. nap

Nagy örömünkre Marcsi újra meghívta a csapatot egy nyárzáró balatonozásra. Péntek este érkeztünk, elfoglaltuk a szállást, idén utoljára, igen jót fürödtünk a Balcsiban, örültönk egymásnak, jót beszélgettünk. Szombaton nekiindultunk az első napi távunkra, mely a Balatontól délre lévő Nagy-berek-et kerülte meg. Elsőként Csisztapusztán álltunk meg a fürdőnél. (Előjöttek régi emlékeim, mikor még kisgyerekként családommal a kisvonattal jöttünk ide.) A pénztáros néni jóvoltából besétálhattunk a fürdő területére körülnézni. Klassz, részben felújított kis fürdő, némi minőségi retro hangulattal, termálvízzel, hozzá tartozó kempinggel. (Csak ajánlani tudom akár egy hétvégére is!)
Ezt követően Buzsák tájház következett. A tájház udvarán a még ma is dolgozó buzsáki népművészekkel találkozhattunk, a portékáikat árulva, majd megtekinthettük a szépen berendezett tájházat rendkívül lelkes idegenvezetéssel. Idegenvezetőnk ezt követően 2. fokozatra kapcsolt, megmutatta a település szinte összes nevezetességét: Makovecz-féle művelődési házat, a település közepén lévő templomot, a Buzsák feliratot a tojással, illetve  útbaigazított a település mellett lévő Buzsáki Fehér Kápolnához. Rengeteg mindent láttunk eddig, de az idő nagyon elszaladt, alig tekertünk még, és sok volt hátra.
Nyeregbe ültünk, és elkezdtük taposni a pedált. Niklán megpihentünk Berzsenyi Dániel -a niklai remete- kúriájánál, majd Marcaliig meg sem álltunk. Itt V. Peti ajánlott egy neki már bevált ebédelő helyet, ahol a rendelt finom menüből megtöltöttük a bendőnket. Ez után viszont nem volt a legjobb teli hassal a Marcali-hegyeket megmászni. Balatonszentgyörgy-Csillagvárig csak Marótpusztánál álltunk meg Csilla defektje miatt. A Csillagvár éppen bezárni készült, de azért sikerült bekéretőznünk. Ezután egy fagyizás következett Balatonmáriafürdőn a világ legjobb fagyizójában, majd visszatekerés a szállásra. Itt pedig valakik a sorbanállást választották a fürdőszobára, ketten pedig inkább a (nagy széltől lehűlt) Balatont, idei, tényleg utolsó fürdőzésre.
Vasárnap reggel gondban voltunk. Az idő rendkívül lehűlt, az eső esett, ami az előrejelzés szerint kb. 11 óráig nem mutatott változást. Gondolkodóba estünk, hogy mit tegyünk. Az eredeti terv a Keszthelyi-hegység megkerülése lett volna, de ezt az esőben nem tudtuk bevállalni. Rövidebb, helybeli útvonalat választottunk: Tekerjünk végig a kisvonat működő nyomvonala mentén. Esőben indultunk, ami az előrejelzésnek megfelelően elállt. A hűvös, borongós, szeles idő megmaradt. Imremajorban megnéztük a főépületben kialakított termelői piacot és kiállítást (klassz volt), majd továbbtekertünk a vasút végállomásáig, Somogyszentpálig. Itt a csapat kb. fele úgy döntött, hogy kisvonattal  utazik vissza Fenyvesre, mi többiek inkább visszatekertünk. Érdekes, bringával jóval előbb visszaértünk, a vonat Fenyvesre érkezéséig még arra is maradt időnk, hogy leguruljunk a fenyvesi nagystrandra körülnézni, és kimenjünk az új vitorlás mólóra.
Az állomáson megvártuk a vonatosokat, majd együtt tekertünk vissza a szállásra.
Nem volt más hátra, mint a bepakolás az autókba. Megköszöntük Marcsinak a szíves vendéglátást, és hazautaztunk.
Köszönjük a lehetőséget, nagyon jól éreztük magunkat!