2011.08.15-23. 1000 km-es bringatúra

V. Feri alföldi túrájától én is kedvet kaptam egy kis tekerésre, s mivel szabin voltam augusztus 15-23-ig, hát belevágtam.
Táv: 1049 km

Augusztus 15-én délután 2 órakor indultam az éjszakás műszakomat követően a kerékpáros túrámra. Az útvonalam első nap Mohács (itt a szigeten a Lacival találkoztam) - Csátalja - Bácsborsod-ig tartott. Bácsborsod után megaludtam, 102 km-t tettem meg aznap. Másnap, 16-án, Bácsalmás - Keledia - Szabadka - Horgos - Szeged - Üllés útvonalat teljesítettem. Estére 240 km-nél tartottam. Következő napra nagy távolságot terveztem (a Tisza-tóig terveztem, hogy elérkezek), de a nagy meleg miatt a déli másfél órás pihenőt nem lehetett kihagyni, melyet Csongrádban a Tisza parton fürdéssel töltöttem. A pihenő után sem csökkent a hőmérséklet, ezért Tiszaföldvár után Martfűn táboroztam le. A rákövetkező napi túrám is akadályba ütközött, mert Szolnokon több mint 3 órát töltöttem a város és a légi parádé megtekintésével. Nagy melegben indultam, Besenyszög - Tiszasüly - Kisköre irányába. Kiskörén megebédeltem, majd a Tisza-tó mellett közel 30 km/h-s tempóban Poroszlóig követtem a felvezető kerékpárosokat. Poroszló után meglassulva, de továbbra is lelkesen Ároktő és Mezőcsát érintésével a Hejőpapit követő horgásztóig tekertem. 19-én, pénteken 525 km-rel a hátam mögött Nyékládháza - Miskolc (városnézés) - Sajószentpéter - Kazincbarcika - Királd (nagyszüleim lakásának, és a temető felkeresése) Ózd érintésével bicikliztem. Centeri rokonoknál aludtam, amikor is a kilométerórám 610 km-t mutatott. Szombat reggel Ózd - Borsodnádasd - Bekölce - Bélapátfalva - Eger útvonalon a Bükk hegységet elhagyva Füzesabony - Heves - Jászapáti - Jászkisér - Újszász - Abony - Törtel útvonalon érkeztem a következő sátrazó helyemre. Egertől Füzesabonyig élénk hátszélben, majd Füzesabonytól Törtelig erős oldal-hátszélben tekertem. 21-én, vasárnap Nagykőrös - Kecskemét - Soltvadkert - Kecel - Hajós - Miske útvonalat tekertem végig. Fajsz előtt táboroztam, ahonnan másnap a Duna gátját követve Bajáig, majd tovább a Duna gátján Mohácsig, és kompozás után Szederkényt érintve Pécsig jutottam.

A túrám során összesen 1049 km-t teljesítettem, és a fenekem egy picit sem fáj :).

Lejegyezte: Bodrogi Frigyes

Képek:
Bodrogi Frigyes fotói
.

1 megjegyzés: