2018.09.17 - 23. Felfedezőúton bringával Montenegroban és Albániában

A túra útvonala GPS részére (*.gdb formátumban) letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt: EGYBEN; 1. nap; 2. nap; 3. nap; 4. nap; 5. nap

Program:
0. nap: Indulás autókkal Pécsről 2018.09.17-én hétfőn 5:00-kor. Utazás Sarajevo-n keresztül Podgoricába. (10 óra, 572 km). Szállás Podgorica melletti kempingben. Az autókat a túra idejére itt hagytuk (a szállásadóval leegyeztetve).
1. nap: Ez volt a túránk legnehezebb napja, de sebaj, még frissek voltunk. Az első 43km folyamatos emelkedő volt. 50m szintről 1500m szintre kellett feltekernünk a hágóra. A hágó után egy tónál sátraztunk 1474m magasságban.
2. nap: Reggel egy kis mászással kezdődött 1570m-ig, majd legurultunk a Verusa völgybe. Itt kínaiak által végzett komoly autópálya építésbe csöppentünk.  Tovább gurultunk a völgyben Matesevo-ig (73km 990m). Ezután völgyben, folyó mentén továbbhaladva megmásztuk az 1580m-en lévő hágót, majd folyóvölgyben nagy gurulással elérünk Andrijevica-ba (760m-en). Enyhe emelkedő tovább, majd 930m-en Plav település és tó megtekintése + tábor a tó után a Luca folyó mellett.
3. nap: Gusinje-ban külső gumi vásárlás, majd emelkedő közben átmentünk Albániába majd 1300m-en elértük a hágót, majd egy nagy gurulás következik 185km-ig, le 210m szintre. Ennek meg volt a böjtje, mert egy újabb de igen komoly hágó jött (725m szinten), majd gurulás 209 km-ig 10m szintre, a Shkodra tó közelébe. Szállás a tóparton Shkodra város előtt a Lake Shkodra Resort kempingben.
4. nap: Shkodra városnézés (245 km-nél, 15m szinten), majd egy komoly mászás 450m szintre rendkívül meleg hegyoldalon, 200m szint gurulás, majd vissza 420m szintre. A Shkodra tótól nyugatra a hegyen Gornja Seoca előtt tábor 232m-en.
5. nap: Hullámzó, nagyon szép úton a nagy folyókanyar (Crnojevica) megtekintése, majd újabb mászás, ezután gurulás vissza Podgoricába a kempingbe (371km és 40m szinten).
Utolsó nap: Hazautazás autókkal.

Az útvonalat összeállította: Bodrogi Frigyes
Túravezető: Keményfi Balázs

Bodrogi Frigyes fotói: Podgorica-Gusinje; Albán Alpok; Ismét Montenegroban
Keményfi Balázs fotói: 1. rész; 2. rész

3 nappal később:
"Montenegróban több helyütt tüzet idézett elő az erős szél. Podgorica központja három órán át áramszolgáltatás nélkül maradt. Dalmáciában is jelentős gondokat okozott az óránként 100, néhol 150 kilométeres sebességgel érkező vihar. Az Adriai-tengeren keletkező nagy hullámok miatt lemondtak több kompjáratot. Splitben a szél és a nagy esőzés akadályozta a közlekedést. A vihar szemetesládákat fordított fel, ágakat tört le. Dalmáciában 10 fokra csökkent a hőmérséklet."
Forrás: http://www.rtv.rs/hu/eur%C3%B3pa/nagy-k%C3%A1rokat-okozott-eur%C3%B3p%C3%A1ban-a-viharos-id%C5%91j%C3%A1r%C3%A1s_952614.html

A japán világjáró bringás, akivel első este Podgoricában találkoztunk a szálláson:
Riohey Oguchi 22 éve japánban él (ha éppen nem világjár), 157 országban járt, 155.502 km-t letekert. Legfőbb szponzora a Muzino sportcipő gyártó vállalat. Könyve is jelent meg japánban (japánul). Részletek itt.