2020.11.03. Évzáró bringázás Nagymátéra a vadászházhoz

Útvonal: Pécs-kerékpárút-Pellérd-Bicsérd-régi 6-os út-Szentlőrinc-Cserdi-Helesfa-Bükkösd-elágazás Gorica felé-Nagymáté-vissza -Hetvehely-Abaliget-kerékpárút-Pécs. Távolság: 85-90km.

Majdnem minden évben ide szoktam tekerni év végén, amikor az idő engedi. Napos időben indultam el.
Szentlőrincen "tankoltam" azután irány a "hegyek". Bringással nem nagyon találkoztam, néhány erdészeti autó jelentette a forgalmat. Az utolsó másfél kilométer volt csak húzós. A vadászháznál pótoltam az elvesztett energiát és irány haza.
Abaligeten tartottam egy kis pihenőt. A kerékpárútra már szürkületben értem.
Remete-rétig teljesen besötétedett. Ekkor hívtam a családot ne aggódjanak. Azt hittem lefelé könnyebb lesz.
Csakhogy mindent elborított az avar.Így a lámpa fénye alig látszott. Sajnos nincs olyan jó világításom mint Fricinek, vagy Dodinak. Szerencsésen és lassan azért leértem a Teca mamáig. Onnan a közvilágítás már segített.
Hazaérve eszembe jutott Hofinak a rendőrkabaréban elmondott vicce, amikor a miniszteri Mercit gyorshajtáson éri és szabadkozik a VIP személy: "Akkó hamarabb kő elindúni" mondta a rend őre.

Korán sötétedik, tényleg mindenki gondolja meg, milyen messzire indul.

A megtett út:89 km volt

Lejegyezte: Sebők Miklós
.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése