2023.12.27. Beigli égető túra

Útvonal: Pécs Petőfiakna-Z+- források. Kövestető kilátó-Khsz-K-Knz-25-ös tó- Bányász emlékút-Szabolcsfalu

Táv: kb 17 km, szint 440 m.    Túravezető: Simon Erzsi

Simon Erzsi fotói

Nyolcan szálltunk le Petőfiaknán a buszról. Rövid bemutatkozás, szerelvény igazítások után indulás a zöld kereszten a titkos források felé. Jelzetlen úton, meredek völgyből kikapaszkodva elértünk egy kevésbé használt erdei utat, ami egyenesen a Hunor, Magor forráshoz vezetett. A forrásokat egy pécsi fiatalember a testvéreiről nevezte el. Rövid forrás tisztítás után irány Kövestető. Lajos javaslatára a Pisztácia ösvényt választottuk egyenesen fel a gerincre. Miután kifújtuk magunkat, gyönyörködtünk a látványban. Szép tiszta idő fogadott minket, igazi fotó témával. Akinek volt még energiája megmászta a kilátót a szebb látványért. Miután kifotóztuk magunkat a DDK útvonalán elindultunk a Vasasi -árok felé. Útközben felkapaszkodtunk néhányan a Külszíni fejtés peremére egy kis nézelődésre. Dolgoztak a gépek. A volt Hársas kulcsosháznál megpihentünk. Előkerültek az ünnepi  maradék sütemények is. Ismerősök is jöttek, Nagy Balázs és felesége. Jöttek kirakni a DDK baranyai szakaszának új bélyegző ládáját, amihez új füzetet is adott ki a BMTSZ. Figyelem, újabb túramozgalom! Miután ettünk, ittunk újabb emelkedő várt ránk az Andorlaki vadászház felé. A vadászház közelében, ha már arra jártunk megkerestük az Andorlaki forrást is. Hogy ne menjünk kétszer ugyanazon az úton, meredek hegyoldalon felmásztunk a 25-ös tó felé. Itt szembesültünk a térkép és a valóság közötti különbséggel, ugyanis a térképen jelölt út sehol nem volt. Azért megoldottuk, szerencsésen elértük a tó körüli körsétány jelzését. Rövidesen rátértünk a Bányász emlékútra, ami  néhol sáros, meredek volt. Így értünk  Szabolcsfaluba, ahol némi futással elértük a buszt.

Összességében , jó időben, szép helyeken, jó társasággal voltunk együtt.