2011.07.24-31. Csavargások a szlovén hegyekben és Horvátországban

Július 24-én délután indultunk Szlovéniába. Az első napon nem jutottunk túl messzire Ptujska Gora után nem sokkal éjszakáztunk. De nem is siettünk, mert a meteorológia keddre ígért esőmentes időt a hegyre.
25-én megnéztük a Vintgar szurdokvölgyet és sötét volt már mikor megérkeztünk Log pod Mangartom völgyébe.
26-án reggel indultunk a Tarvisio bivakhoz, az idő remek volt és sokat nézelődve ballagtunk végig a völgyön és előbb cikk-cakkozva, majd mászva mentünk fel a bivakhoz. A hágó közelében az átvonult hidegfront aggodalomra adott okot, de szerencsére már annyit olvadt hogy biztonságba fel tudtunk menni. Miután felértünk bemásztunk a felhőbe és a bivakba, ahol már nem esett. Éjszaka kiderült és reggelre jócskán fagyott. Lefelé jövet még ráérősebben jöttünk. Felkerestünk több vízesést  is (ld. képek). Mivel még rengeteg időnk volt felkerestük az évekkel ezelőtti  raftingolásunk egy-két szép helyszínét. Majd irány tenger. A másnapi program az Isztriai félsziget legdélibb csücske a Kamenjak fok felkeresése. Útközben megálltunk Rovinjba, a Limszkij fjordnál és Pulában. Estére megérkeztünk a fokhoz, sátrat vertünk és gyönyörködtünk a naplementében és a sok csillagban. Másnap bebarangoltuk a félszigetet, majd tovább indultunk Novi Vinodolski felé. Plomin után megaludtunk, és másnap reggel a szép kilátás miatt visszamentünk a panoráma szállóhóz fotózni a napfelkeltét.
Novi Vinodolskiból némi nosztalgiázás után Senjbe indultunk, ahol még csobbantunk egyet búcsúzóul a tengerben és haza indultunk, de még a hegytetőn a bunkereknél meg kellett állnunk elbúcsúzni a tengertől.