2009.09.27. Vasárnapi túra III. - Bányavidéken

Útvonal: Pécs, 48-as tér - Felsővámház u. - Vadász u. - Meszes d. - Hársfa u. - Káposztásvölgyi út - Kénes út - Komlói út - István akna - Rücker aknai tavak - Somogy - Mázsaház u. - Vasas - Szövetkezet u. - Bethlen G. u. - Templom (a bánya áldozatainak emléktáblája, Trianon Emlékmű) - Szövetkezet u. - Romonya - Bogád - Pécs.Táv: 36 km, szint: 500 m.

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.

Megtekintéshez Garmin Mapsource letölthető itt. Magyarország térkép letöltés: http://www.turistautak.hu/

A letölthető track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.

A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

Kellemes őszi napsütésben találkoztunk a pécsi 48-as téren. A szokásos akadémiai negyedóra elteltével útnak indultunk. A túra keményebb szakasza a városon belül volt. Már Pécsen belül is bányavidéken haladtunk: a Széchenyi akna, valamint az egykori bányakórház mellett. A Kénes út hosszú húzós emelkedője hamar próbára tette a csapatot, de a tetőn mindenkit megvártunk. Korai volt az öröm, mert csaknem Árpádtetőig fel kellett még tekernünk. Árpádtető alatt az elágazónál bevártuk a népet. F. Csaba gyors szüretet tartott a zöldségesnél, és mindenkit megkínált a frissiben szerzett szőlőből.
Kellemes, közel sík erdei aszfaltúton haladtunk Józsefháza, majd István-akna felé. Műsoron kívüli programként eldöntöttük, hogy megnézzük az egykori Rücker-akna helyén lévő tavakat. -A tavakról leírás olvasható itt: (GCHATO)-
A kitérő időben hosszabbra nyúlt a vártnál. Szépek voltak a tavak, de az út elég rossz, emellett szénporos. Ezen a szakaszon defektszereléssel is kellett időt töltenünk.
Előbb-utóbb visszajtottunk az eredeti műútra, és hamar Pécsnek Somogy nevű városrészébe, az egykori bányászfaluba értünk. Itt megtekintettük a Misina Egyesület állatmenhelyét.
A csapat többsége ezután még ellátogatott Vasasra, a Trianon emlékműhöz, majd mindenki rövid úton visszatekert Pécsre. (A 6-os úton való kerékpározás nem javasolt! Mentségünkre szóljon, hogy vasárnap délután révén igen gyér forgalom volt.)

Túravezető: Dr. Novotny Iván
Lejegyezte: Keményfi Balázs

Bordogi Frigyes fotói megtekinthetők itt.
Farkas Kati fotói megtekinthetők itt.
Földes Csaba fotói megtekinthetők itt.
Keményfi Balázs fotói megtekinthetők itt.