2009.11.07. Mecsek 1000 gyalogos teljesítménytúra

Útvonal: Hosszúhetény – Zengő - Püspökszentlászló - Cigány-hegy - Pásztor-forrás - Máré-vár - Csurgó - Kis-kaszáló - Pap-rét - Schober-malom - Hosszúhetény Rajt: Hosszúhetény, Taverna söröző Táv: 25.7 km Szint: 1030 m Szintidő 7.5 óra

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.

Megtekintéshez Garmin Mapsource letölthető itt.
Magyarország térkép letöltés: http://www.turistautak.hu/
A letölthető track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.
A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

Reggel nem volt hideg, de nyirkos volt az idő. Tudtam, mire készülök, mert már tavaly indultam ezen a teljesítménytúrán. G. Pétert összeszedtem a Budai vámnál, majd elnyargaltunk Hosszúheténybe a rajthoz. A parkolóba már korábban megérkezett Sz. István barátunk. Gyors bakancshúzás, majd nevezés. A rendezők kedvesen, ismerősként fogadtak bennünket.
A túra első megmérettetése rögtön a Zengő megmászása volt. Egy röpke pihenőre és pecsételésre csak a csúcson álltunk meg, ahol alig láttuk egymást a ködtől. Energiapótlónak az ellenőrzőponton egy-egy nápolyi szeletet kapott minden túrázó.
Leereszkedtünk Püspökszentlászlóra, itt már barátságosabb volt az idő. Szabó Laciék ásványvizet és szendvicset osztottak. A Miske-tetőn haladva egy kicsit kifújhattuk magunkat, és a tágas réten átvonuló felhőkben gyönyörködtünk. Fantasztikus látvány volt!
A Cigány helyi kilátó aljában vártak ránk a 3.sz. pont őrei. A Cigány-hegytől Északra szerencsére nem volt olyan eszeveszett sár, mint ami általában lenni szokott, így könnyedén átjutottunk ezen a szakaszon.
A Pásztor-forrásnál kortyoltunk egy kicsit a friss vízből, majd a Máré-várnál lévő 4.sz. ellenőrzőpontot vettük célba. Tudtuk, hogy a vár után fog jönni a túra szép, de fizikailag talán a legnehezebb szakasza. Már a fél távon túl voltunk, így igazi erőpróba volt a Hászé-tetőig tartó húzós emelkedő lekűzdése.
A Hidasi-völgyben a Csurgónál csodáltuk a vízesést egy kicsit, majd továbbhaladtunk. A völgyből felfelé menet még egy jókora erőpróba várt ránk: ezen a szakaszon a szívem percenként 172-es fordulatszámmal dolgozott. Ekkor egy kicsit visszafogtunk a tempóból.
Az utolsó ellenőrző pont a Pap-réten volt. Regisztrálás után jó hideg, a természet által hűtött ásványvízzel oltottuk a szomjunkat. Egyszer csak begördült egy autó, amiből kiabálták DIINNYEEE! A Cigány-hegyi pontőr volt, jó kedvében.
A túra maradék szakaszára a menetlevél szerint már csak 5m szintkülönbség maradt. Útközben azt találgattuk, melyik buckákat számolták össze a túra megalkotói.
A célban a szervezők jóvoltából szép emléklapot és kitűzőt vehettünk át. Köszönjük nekik a profi rendezést!
Kellemes fáradtság töltött el bennünket. Túra után kis csapatunk kétharmada szaunázással és úszással tette még tartalmasabbá a napot.
Egy érdekesség: feltűnően zöldek voltak a fákon a levelek, színek még alig tarkították. Egy éve ugyanekkor már semmi levél nem volt a fákon, érdemes visszanézni a képeket.