2010.01.23. Hegyre fel, avagy kilátó-túra a csajokkal

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.
A letölthető track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.
Térkép letöltés: http://www.turistautak.hu/ http://openmaps.eu/geoview_hu

A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

Elsők között neveztünk Pécsett a Tettye étteremben a HEGYRE FEL! Erdei utakon kerékpárral, futva és gyalogosan eseményre. Utánunk folyamatosan érkeztek minden korosztály szabadba vágyó képviselői, néhányan a bringát, mások a kedvenc kutyust hozták magukkal.
Útvonal: Pécs Tettye – Dömörkapu – Misina-tető - Kilátó presszó Táv: 3,0 km, szint: 300 m

Az étterem udvarában szállingózó hóesésben gyülekeztünk. S. Zoli vállalta, hogy a születésnapi tortámat felviszi a hegyre, beraktuk hátizsákjába. 10 órakor felsétáltunk együtt a rajthoz, rövid tájékoztató után eldördült a startpisztoly: elöl indultak a futók, majd az 5 bringás, végül a gyalogtúrázók – mi voltunk legtöbben! Ködben, gyönyörű hótakaró alól kukucskáltak a fák, bokrok. Az utat letaposták az előttünk haladók, mi a csoport végén kissé csúszkálva haladtunk felfelé a turistaúton. Dömörkapu parkolójában csatlakozott hozzánk K. Balázs három kisgyermekével Gazsóval, Dórival és Zsuzsival.
A szánkópálya felső szakaszán egyre nagyobb lett a szembe-forgalom, elhaladtunk a sípálya mellett, a felvonó nem üzemelt. Misina-tetőn a lift folyamatosan szállította az embereket a toronyba, az étteremben kaptunk meleg teát, a felnőttek konyakmeggyet, a gyerekek csokit. Találkoztunk azokkal is, akikkel a hegy lábánál elkerültük egymást. Következett a tombola húzás: S. Zoli nyert egy doboz csokit, meg is osztotta velünk. A szendvics után elővettük a tortát, pogácsát, forralt bort, és a teát. Jóllakottan tértünk fel a kilátóba. Időnk volt bőven a saját túránk kezdetéig, kényelmesen szemléltük a tájat, örültünk, hogy nincs szél, még a sífutó lépéseket is „elpróbáltuk” sítalp nélkül.
C. Kati a déli busszal indult fel a hegyre, hogy csatlakozzon hozzánk. A sofőrtől megtudta, hogy a hóesés miatt a busz nem jön fel a tetőre, csak a Dömörkapuig közlekedik. Kis csapatunk elindult hát eléje azon az úton, amelyiken feljöttünk, én pedig Szilvivel a torony lábánál maradtam. Vártunk a túra meghirdetett időpontjáig, fél 1-ig, de nem jött senki, így a többiek után indultunk. Meglepődtünk ám, hogy a sípályánál utolértük a többieket! Térerő-gondok, telefonálgatások, félreértések ... F. Rolf (Évi fia) elindult haza, a Dömörkapunál látja ám, hogy Kati még mindig ott vár bennünket, és egyedül nem is mer elindulni! Zoli lement érte! Közben Balázst hívta B. Peti, pontos helymeghatározás, könnyen ránk talált – így jár, aki késik. Két ember kedvéért elindították a sífelvonót, mi pedig a pálya feletti meredeken a bakancstalpon lesiklást és felmászást műveltük.
Végre megérkeztek Katiék - erre örömtáncot jártunk! Mehetünk vissza Misina tetőre, ahol Feribe botlottunk, bringával vár bennünket. Micsoda mázli, hogy indulás után egy órával éppen a kiindulási ponton talált ránk!

Fél 2-kor nagyon jó hangulatban indultunk immáron 12-en a gondosan megtervezett útvonalon: Kis-Tubes - Lapis - Sós hegyi kilátó - Remete rét - Mandulás - Ilonka pihenő – Tettye Táv: 12 km, szint 150 m

A szép úton hamar Kis-Tubesre értünk. Mint előre sejtettük, a nagy ködben nem láttunk messzire, de ez nem zavart bennünket. Segítséggel elkészült a csoportkép is, majd szedelődzködünk. Feri leginkább tolta a bringáját, csak néha ült rá. Kissé szorongva közelítettük meg a Tubest: vajon meddig marad háborítatlan ez a környék? A fehérbe öltözött fák közül erődítményként bukkant elő a kilátó, föntről pedig csodálatosabbnak érzékeltem a tájat, mint eddig bármikor. A hótakaró feledtette velünk, hogy azon az úton haladunk lefelé, melyet a közelmúltban felállított sorompóval zárt le a város vezetése, ezzel hátráltatva a radarállomás építésének kezdetét.
Lapisnál sok „autós turistával” találkoztunk, ennek megfelelően síkos is volt az országút. Felmentünk túránk negyedik kilátójába, a Sóshegyibe, a táj innen is gyönyörű, ám keletről igen sötét felhők takarták előlünk a hegyeket. Ettünk, ittunk, és továbbindultunk. Zsuzska szólt, hogy bemegy a hó a bakancsába - elszakadt a cipőfűzője. Eltelt vagy 5 perc, míg Balázs újrakötötte. Mi 5-en hátul, a többiek elöl. Majd találkozunk Remete réten! Mily meglepő, hogy mi vártunk rájuk vagy 25 percet - Évi megmutatta nekik, hogy tavaly tévedésből merre került :-)).
Most már jó lesz igyekezni, hiszen „sötét úrfi” közeleg. Zsuzska elfáradt, Balázs nyakiba vette. Jobb ötletünk támadt: mi vállaljuk a gyerekeket, Balázs elmegy Dömörkapuhoz az autóért, találkozunk a Mandulásnál. Így is lett: viccelődve érkeztünk a játszótérre, ahol egy-két játékot Szilvi is kipróbált. C.Kati lement Balázsékkal a városba, Peti már korábban letért az ösvényről két geoláda kedvéért, így maradtunk öten. Ránk sötétedett, Zoli elemlámpája fénye mellett jókedvűen botladoztunk az Ilonka pihenő felé. Éppen 6 órára értünk Tettyére az autóhoz, ahol átfagyott almás rétes várt ránk. Betermeltük, s elindultunk a városba. Szilviéktől a vasútállomáson köszöntünk el, ő hazament Bélával (a szomszédjával), hárman pedig felültünk egy kertvárosi buszra. Évi ért előbb célba, Zolival (majdnem szomszédok vagyunk) pedig hazagyalogoltunk Rózsadombra.
Kicsit hosszú, de nagyon klassz nap volt.

Túravezetők: Fülöp Szilvi, Farkas Kati, Müller Éva
Lejegyezte: Farkas Kati

Farkas Kati fotói megtekinthetők itt.
Keményfi Balázs fotói megtekinthetők itt.

1. Általában a túrák miatt szombatonként korábban kelek, mint máskor. Már régen nem voltam délutáni túrán. Most legalább reggel jól kialudhattam magam. :-)) Nagyon jól éreztük magunkat, a gyerekek is! Köszönet K.É.SZ.-nek!