2010.04.17. Kevély körüli Kevergés - gyalogos teljesítménytúra

Útvonal: Pilisborosjenő - Köves-bérc - Malom-erdő - Jenői torony - Solymári völgy - Szódás barlang - Kevély-nyereg - Mackó barlang - Csobánkai nyereg - Csobánka - Csúcs-hegy - Majdán-nyereg - Kevély-nyereg - Zöld-barlang - Ezüst-kevély - Pilisborosjenő - Magas-erdő - Egri vár - Teve-szikla - Kálvária - Pilisborosjenő
Táv: 26,2 km, szint: 1120 méter

Szombaton hajnali 5 órakor indultunk Pécsről hárman (M. Évi, S. Zoli és én), és Szekszárdon csatlakoztunk Sz. Istvánhoz. Innen az ő autójával mentünk, mindjárt ki is próbáltuk a nemrég átadott új autópálya-szakaszt is, melyen igen hamar felértünk Budapestre. Itt –István jóvoltából- városismereti továbbképzést kaptunk, hisz elhaladtunk Budapest leglátványosabb részei mellett. Sikerült az elsők között neveznünk, így már 8 óra 5 perckor elrajtoltunk. Pilis gyönyörű részein jártunk a túra során, csodálatos, zavartalan napsütésben. A nagy szintkülönbség ellenére jól tudtunk haladni, és az elmúlt napok esőzései nyomán is csak néhol voltak kicsit sárosabb szakaszok. A Pilist is sikerült szívünkbe zárnunk változatos növényvilága, domborzata, hegyei, és a sok barlangja miatt. Nem siettünk, minden látnivalót alaposan megnéztünk, mert nagyon élveztük a túra minden percét. Néhány ellenőrző pontnál kaptunk 1-2 falatnyi édességet, egy helyen innivalót, de muszáj volt „hátizsákunkból” pótolni az elvesztett energiát. Még nem volt fél négy, amikor célba értünk, így hazafelé a már lassan szokássá vált Decathlon-kört is megjártuk (Istvánnak ez úton is köszönet érte).
Nagyon szép nap volt, köszönjük az Ösvénytaposó Baráti Társaságnak a szervezést.
Lejegyezte: Fülöp Szilvia

Müller Éva fotói megtekinthetők itt.