2010.05.09. Kerekezés a Drávaközben (HR)

Útvonal:
Pécsről Laskóig HR (Lug) autóval 86km - onnan kerékpárral Tökös (Dvorac Tikves) kastély - Bokroshátpuszta (Zlatna Greda) - gáton Tököspuszta (Tikves) komp - Podunavlje - Kopacevo (Kopács) - kerékpárúton Eszék (Osijek) - városnézés - Bellye (Bilje) - Várdaróc (Vardarac) - Laskó (Lug)
Táv: 74 km, Szint: nem volt

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.

A letölthető track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.

A túra útvonala műholdfelvételről megtekinthető itt.

A túra a napja előtt nem sokkal, egy hirtelen ötlettől vezérelve került meghirdetésre. Ennek ellenére szép számmal, (15 fő) vettünk részt a túrán. Pécsről és környékéről 8 fő, valamint Mohácsról 7 fő.
A Pécs felől jövő 2 autónyi bringás az udvari harárátkelőnél találkozott a mohácsi csapattal, ezután együtt autóztunk tovább Laskóig. Az autókat a település központjában, a református templom előtt hagytuk, innen indultunk egy jókora körre, mely a Duna-Dráva árterében haladó forgalmatlan utakon, illetve gáton vezetett.
Az út során megtekintettük a tökösi kastélyt, majd egy rövid pihenőt tartottunk Bokroshátpusztán. Ezután a Duna gátján tekertünk Dél-felé, egészen a Tökös (Tikves) melleti kompig. Aki kívánt, komponál(l)hatott is kedvére. Útunkat gyönyörű természeti környezetben folytattuk tovább, hol aszfaltos, hol murvás, hol füves úton, a Kopácsi-rét érintésével. Kopács mellett a kikötőben tartottuk az ebédszünetet, majd a murvás gáton folytattuk utunkat Eszék felé. Már majdnem elértük a várost, mikor egy, a gáton lévő zárt kapu állta utunkat. Mi tévők legyünk? Visszafordulni hosszú lenne. Arrébb a kerítésen átmászni, azt nem, mert aknaveszély táblák vannak. Legfeljebb átemeljük a kapun a bringákat! Miközben így gondolkodtunk, valaki felfedezett a gát oldalában egy kis ösvényt, ami átvezetett a kerítésen. Sikerült átjutnunk!
Már csak rövid szakasz volt Eszékig, amit hamar megtettünk. Nagyon szép volt a város, irigyeltem a szépen kialakított Dráva-partot. A háború nyomait a felújításoknak köszönhetően csak itt-ott látni. A városban szabadprogramot tartottunk, ki-ki kedve szerint nézelődhetett. A megbeszélt helyre a drávai gyaloghíd lábához pontosan érkezett mindenki.
Ezt követően együtt indultunk tovább utunk utolsó kilométereire, hogy visszajussunk az autóinkhoz.
Könnyű, teljesen sík vidéken, csodaszép környezetben haladó túra volt, mely kezdőknek is kimondottan ajánlott!

Túravezető, lejegyezte: Keményfi Balázs

Földes Csaba fotói megtekinthetők itt.
Keményfi Balázs fotói megtekinthetők
itt.
Tamás József fotói megtekinthetők
Vadász Ferenc fotói megtekinthetők itt.