2011.11.06. Geoláda-vadászat a Mecsekben

Útvonal: Pécs, Hősök tere - Z+ - Andor-forrás (GCANDF) - Skp - Ko - Árpádtető forrás (GCARPD) - K+ - Szabolcs-táró (GCTARO) - Hősök tere
Táv: 15 km Szint: 300m

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt.


Már régen gyalogoltam, gondoltam, kellene egy röpke gyalogtúra bemelegítésnek a jövő heti teljesítménytúra előtt. Egy napos hétvége lévén sok időm nem volt, így hát kiszaladtam a Mecsek számomra közeli részére, begyűjteni pár geoládát.
A Hősök-tere és a Tripammer-fa közti útszakasz alatt régi általános iskolás emlékek jöttek elő bennem. Ugyanis annak idején sokszor jöttünk ezen a szakaszon akadályversenyre az iskolával.
Az utamba kerülő összes forrást megnéztem. Az Andor forrás önmagában szép, csak kár, hogy a korábban mellé épített ronda vízmű épületek elcsúfítják a környezetét. A Tripammer-fa környezetét szépen rendbetette az erdészet. Számomra új volt az Árpádtetői-forrás. Útközben a kerítésen keresztül bekukkanthattam a Mecsextrém-parkba.

A túra utolsó szakasza a felhagyott bányavidékre vezetett: György-akna, Ferenc József akna, Szabolcs táró felé. Érdekes volt az egykor működő bányalétesítmények helyén barangolni, de nem volt túlzottan bizalomgerjesztő a környék....
Kellemes edzés volt a jövő hétre.


Kapcsolódó túrabeszámoló: 2009.11.27. Bringával a szabolcsi bányavasút vonalán

Képek:
Keményfi Balázs fotói
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése