2012.05.06. Bringatúra a bólyi kerékpárúton

Útvonal: Pécs, 48-as tér - Kozármisleny - Újpetre - Palkonya - Villánykövesd - kerékpárúton Kisjakabfalva, Kisbudmér, Borjád érintésével Bólyig - Szederkény (meglepetés a szőlőhegyen) - Olasz - Hásságy - Ellend - Bogád - Pécs
Táv: 85km Szint: 400m  Túravezető: Fülöp Szilvia

Vasárnap reggel 9 órakor gyülekeztünk a 48-as téren. Kozármislenynél és Újpetrén további túratársak is csatlakoztak hozzánk. A jó időnek és a szederkényi meglepetésnek is köszönhetően végül 26 fő vett részt a túrán, ami első ránézésre nem tűnt könnyűnek, a táv hossza (kb. 85 km), egy két emelkedő és a folyamatosan kavargó szél miatt.  Palkonyán volt az első megállónk, ahol a játszótéren bevártuk egymást és elfogyasztottuk a szénhidrátok egy részét, Villánykövesdnél pedig megtöltöttük a kulacsainkat. Ezt követően fordultunk rá a Kisjakabfalván és Kisbudméron át Bólyig vezető bicikliútra. Itt már megismertük a szembeszél erejét, ami a korábban széthúzott mezőnyt kicsit összébb terelte. Bólyi bekötő úton Marcella jött szemben és hozta nekünk a frissen sütött finom pogácsákat, hogy a szederkényi meglepetéshez ő is hozzájáruljon, annak ellenére, hogy a túrán nem tudott részt venni. Köszönjük neki ezúton is. A bólyi posta melletti cukrászdánál ki-ki elcsábult egy fagyira vagy sütire. Rövid pihenő után célba vettük a szederkényi szőlőhegyet, ahol Móniék minden jóval megrakott asztallal vártak minket. A vasárnapi menü kolbász, fasírozott, kenyér, sós sütemény, must és rebarbara szörp volt. Kellett is az energia a további kilométerekre, mert jöttek a nagyobb dombok és a szél is kitartott. Az Olasz - Hásságy - Ellend - Romonya útvonalon a csapat elejét kicsit vissza kellett fogni, hogy senki ne maradjon le. Romonyán az első nagyobb emelkedő után megálltunk egy kocsmánál utoljára pihenni és inni egyet, majd a bogádi dombtetőn elköszöntünk egymástól és mindenki hazafelé vette az útját.
Bár a túra nehézsége gyakorlott túrázóknak nem jelentett gondot, de a kevésbé edzett kerekesek számára keményebb falat volt. Összességében egy élvezetes túrán vehettünk részt napsütéses, meleg időben, jó társasággal.
Köszönjük Szilvinek a túravezetést, aki az új túratársakra is tekintettel vezetett minket ezeken a szép tájakon. Remélem az újoncok is jól érezték magukat és további túrákon is csatlakoznak hozzánk, kitartásukért elismerés és pihenés jár.  :)