2012.09.08. Tour de Zalakaros 33/118

33 km-es kis-Balaton túra leírása     és itt.
118 km-es táv leírása

A hosszú táv útvonala: Zalakaros – Garabonc – Zalaszabar – Kilimán – Gelse – Pölöskefő – Zalaszentbalázs – Börzönce – Bucsuta – Bak – Zalaszentmihály – Pötréte – Felsőrajk – Alsórajk – Kilimán – Zalaszabar – Garabonc - szőlőhegy (mászás) - Zalakaros  Táv: 118 km

Múlt hét elején merült fel bennünk B. Petivel ennek a teljesítménytúrának a teljesítése. Nagyon tetszett a helyszín, a táv hossza, és a szintkülönbség is. Klassz képek tették vonzóvá a túrát a honlapjukon. Egyértelműen a hosszú távban gondolkodtunk. Utolsó előtti napon kiderült, hogy V. Zsuzsa (ő a rövidebb távon) és Sz. András is részt fognak venni rajta. Időben odaérkeztünk a rajt előtt, bőven volt időnk az előkészületekre, rajtszámok átvételére, stb. Pontban 10-kor elrajtolt a csapat. A hosszú távon 100-an, a rövid távon közel 400 induló volt. Igazi nyárvégi, száraz, napsütéses időben volt részünk egész nap. A prof hátát csak a rajtnál láttuk, utána már nem találkoztunk velük. Már az elején beigazolódott, hogy a honlapon látott képek nem hazudtak. Nagyon élveztük a sok-sok emelkedőt, ami bizony számos bringásnak nehézséget okozott. A 15-20%-os emelkedők meg tudják viselni az embert, főleg, ha nem a Mecsekben edzettek rájuk. Egyetlen csalódásunk volt a túra során, az pedig az ellenőrző-pontokon volt, ugyanis mire mi odaértünk, csak vizet és műzliszeletet kaphattunk, mert a többi már elfogyott! Persze nem volt gond, elővettük a tartalékainkat zsebeinkből. Egy igazán jó hangulatú, kellemes napot töltöttünk el gyönyörű környezetben.