2012.09.30. Orfűre a bringaúton

Útvonal: Pécs - Magyarürög - bringaút - Remete-rét - bringaút - Orfű - Pécsi tó körbe - Tekeres - és vissza.
Táv: 38 km 600m szint  Túravezető: Keményfi Balázs

A túra útvonala GPS részére közvetlenül letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt.

Az előző napi túrán nem tudtam részt venni. Hogy ezt bepótolgassam, az az ötletem támadt, hogy kellene egy pót-túrát szervezni, melyre a családomat is elvinném, meg hát jöjjenek klubtagok akik kívánnak. A gyerekeknek már sokat meséltem az orfűi bringaútról, így esett a választás a mai túra útvonalára.
Az időjárás a kegyeibe fogadott minket. Ahhoz képest, hogy a túra csak néhány nappal korábban lett meghirdetve, és az előző nap is volt klubtúra, szép létszámnak mondható a mai 13 fő.
Vidám társaság verődött össze. Jó hangulatban küzdöttünk meg a Remete-rétre vezető út emelkedőjével. Voltak akik végig nyomták a pedált, és voltak akik néha tolták. Ez nem is baj, hiszen kemény pálya ez, viszont nagyon szép.
Igazi jutalom volt a Remete-rétről való gurulás Orfűre. Kellemes, nyugodt volt a tópart, a nyári zsivaj tovaszállt már. Mecsekszakálnál véletlenül egy lovas rendezvénybe botlottunk, ami igen érdekesnek bizonyult. A pihenőnket itt töltöttük.
Ezután legurultunk Tekeresre. Szépek voltak itt is az állatok a kertek alján. A Herman Ottó-tó mellett addig tekertünk, amíg tartott az aszfaltozott bringaút. A sár miatt a földutas részen nem mentünk tovább, hanem visszafordultunk, és a Pécsi-tó nyugati partján haladtunk visszafelé. Mielőtt a tótól elbúcsúztunk volna, jót játszottunk a nemrégen létesített felnőtt játszótéren, ami igazából egy nagyon hasznos, szabadtéri konditerem. Ajánlom mindenkinek, aki arra jár.
Orfűt a túra első felében bejárt bringaúton hagytuk el. Aki először járt ezen az útvonalon, annak is ismerős volt a pálya, beoszthatta az erejét.
Itt-ott bevártuk egymást, majd jót gurultunk Magyarürögbe, majd Uránvárosba.
Kellemes nap volt, köszönöm mindenkinek a részvételt!