2013. 06.30-07.01. Kerekezés Horvátország EU csatlakozási ünnepére

Eredeti kiírás: Pécsről 100 fős bringás csapat indulását szervezik Eszékre, ezzel egy időben Eszékről Pécsre úgyszintén.
Indulás reggel fél 8-kor, kb. délben találkozó a horvát csapattal a beremendi strandon, ebéd - pihenő, majd tovább kerekezés Eszékre.
07.01-jén - hétfőn vissza - Kisharsányban találkozó a horvát csapattal, ebéd, majd a Vylyan picénél koccintás. Pécsre érkezés este 6-ra.

Táv mindkét nap közel 100-100 km. Útvonalak:
Vasárnap országúton

Vasárnap már 6:30-kor megérkeztek az első résztvevők a Széchenyi térre. Regisztrálás, póló- és kulacs osztás, örömteli találkozások ...
Simon Wintermans, az ötletgazda pontban fél 8-kor köszöntött bennünket, s máris átkeltünk a vízfüggöny alatt :), végigtekertünk a Király utcán. Néhány erős ember a földút felé vette az irányt, mi pedig klassz hátszélben kerekeztünk - köztünk közéleti szereplők is, pl. Nagy Csaba alpolgármester.
Rendőrautó, motoros és bringás rendőrök kíséretében haladtunk végig, a sort pedig kísérő autónk zárta, mely a csomagjaink mellett orvost és szerelőt is szállított. Mindenki vidám és kedves volt, úgy a túratársak, mint  kísérőink.
Kellemes környezetben pihentünk egyet Palkonyán, megtekintettük a kékfestő kiállítást,  megemlegettük a horvát csapatot, nekik szembe-szélben nehezebb dolguk volt! Sokan elkísértek bennünket Beremendig, ahova bőven a tervezett idő előtt érkeztünk, így láthattuk a bringaverseny rajtját, később a befutót, a bátrabbak úsztak (a jó hideg vízben), napozás, pihenés, ismerkedés, jó ebéd, köszöntés, csoportfotó, ...
Továbbindulás előtt a felsorakozott horvát bringásokkal szembe kerekezve pacsiztunk :) - a fotókról látom, hogy baleset megelőzési okokból csak a sor eleje bringázott :)
A határátkelés után vagy 30-an a Dráva-töltésen folytatták az utat, mi pedig haladhattunk 5-10 km-es sebességgel a horvát rendőrautó mögött, ami nagy kontraszt az addigi száguldáshoz képest. Az eszéki Tvrda térre is jó időben megérkeztünk, majd átkerekeztünk a főtérre, ahol zászlófelvonással és kis koncerttel egybekötött ünnepélyes fogadtatásban részesültünk az osztrák motorosokkal együtt.

Szállás: 100 tatami a sportcsarnokban, 1 férfi és 1 női WC - elég volt! Tusolás, vacsi, majd irány a város - nekünk ingyenes villamosozás! Rúzsa Magdi, Toni Cetinski koncert, majd gyalog vissza. Sokan jót aludtunk - Nagy Csaba pl. a kapuban vackolta el magát, Simon pedig a terem közepén :)
Hétfőn reggeli után a motoros rendőröket követve ismét bekerekeztünk a főtérre, búcsú a várostól, s immáron mindannyian együtt indultunk haza. Néhány rövid megállás, míg bevártunk egymást, Petárdán fagyizás, majd megállás nélkül áthajthattunk a határon. Kisharsányban a templom terén ismét találkozás a horvátokkal, fröccs, finom ebéd, kávé, zeneszó - beszélgetések, melyet a Vylyan pincénél folytattunk.
A két nemzet bringásai elköszöntek egymástól, s meglepő könnyedséggel győztük le az összes emelkedőt, a lejtő pedig nagy jutalom volt az ellenszélben. Kozármislenytől teljesen együtt haladtunk, lassan végigvonultunk a Király utcán. Megható volt a csapat tagjaként kerekezni, és csengőszóval jelezni hazaérkezésünket. Elkészült az utolsó csoportfotó is, elköszöntünk egymástól, hogy visszatérhessünk a hétköznapokba.
Többek dicséretét jegyzem le: "Gratulálunk mindenkinek, aki teljesítette a távot, külön G.Palinak, aki kisfiát utánfutón vitte végig!"
Köszönjük az ötletgazdának, minden szervezőnek, és szponzorunknak, hogy hozzájárultak ennek a nagy élményt adó, szép túrának a kivitelezéséhez. Aki itt volt, sokáig merít az itt szerzett élményekből, s reméljük köttettek hosszan tartó barátságok is :)