2014. 04 .06. Évadnyitó bringatúra

Kezdjük együtt az új szezont is :)

Útvonal:
Pécs, 48 - as tér,  kozármislenyi elkerülő,  Újpetre,  Palkonya,  Villánykövesd,  Kisjakabfalva,  Bóly -  (bringaúton),  Szederkény,  Olasz,  Hásságy, Ellend,    Romonya,  Bogád,  Pécs.

Táv :  70 km.  Szint, le és fel:  210 m
Találkozó 2014. 04. 06. án,  Pécsen,  a  48 - as téren.  Indulás 9 órakor.

Útközben többször pihenőt tartunk,  eszünk, iszunk, kényelmes, szezon eleji tempót megyünk.

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt

Hűvös, szeles, csepergős időben találkoztunk reggel, a 48 - as téren, a túrára készülő bringások, hogy letekerjük a mai távot.
A nem kimondottan bringás idő ellenére elég sokan összejöttünk, a kemény magot nem zavarja a rossz időjárás sem..ami ugye nincs is, csak rosszul felkészült bringás :)

Külön meglepetés volt , T. Józsi , aki egy városi használatra befogott bringával jelent meg...de nem túrázni jött, csak meglátogatott bennünket. :) A bringát megtaláljátok Frici képei közt :)

A megbeszélt időben, vidáman indultunk útnak. Pécs határához közelítve, az eső kissé ráerősített az eddigi csepergésre.. hát, többünk fejében megfordult, hogy nem kellene tovább menni..de szerencsére, tett nem követte a gondolatot.
Kozármisleny után, a hídnál már várt ránk a csapat újabb  része, itt 5 - en csatlakoztak, és mire ide értünk, az eső is belátta, hiába erőlködik, nem foglalkozunk vele, így inkább elállt.
Kis pihenő után továbbindultunk..De nem sokat haladtunk, mikor is jó hangos durranással kísérve, defektet kaptam a hátsó kerekemre..sebaj, van minden, pillanatok alatt szétszedtem a bringát..és ekkor derült ki, hogy a külső szakadt ki..amit a durranásból sejtettünk is..na,  most akkor hogyan tovább?
A rossz belsőből vágtam egy darabot, amit betettem a külső gumiba, duplán..ez talán bírja egy darabig..és a többiek segítő tanácsai ellenére, hamar összeraktam a kereket, .majd hajrá, haza a váltás bringáért. Útközben már jött szembe még 2 túratárs, akik elénk jöttek, Szederkényből. Én csak tekertem, haza, majd vissza, hogy minél előbb mehessünk :)
A többiek ezalatt szépen, türelmesen vártak Újpetrén, ahol is újabb 6 fő csatlakozott hozzánk.
Nem titok, mind a 6 Rostás volt, így ez a Rostások túrája is lett, hisz mi voltunk többségben :)
Innen továbbindulva, mindenféle gond nélkül értünk először Palkonyára, ahol is élvezettel gurultunk a vadonatúj, tükörsima aszfalton, majd Villánykövesd felé. ahol újabb 2 társunk jött szembe a defekt miatti várakozást megunva :),itt kis pihenőt tartottunk, felmásztunk, majd begurultunk Kisjakabfalvára, ezután Borjád előtt, a Karasica gátján lévő bringaútra fordulva, Bóly következett. Az idő egészen megjavult, néha a nap is kisütött..így örömmel álltunk meg a bólyi fagyizónál..itt aztán volt habzsi-dőzsi, mindenki evett valami finomságot.
Hamarosan tovább indultunk, de 6 fővel megfogyatkozva, öcsémék, és a feleségem visszafordultak.
A többiek tovább Szederkény felé, mászásokkal, gurulásokkal tarkított, élvezetes bringaúton, beszélgetve, nevetgélve, jókedvűen, hisz végre bringázunk..hurrá :)

Szederkényben természetesen nem lehetett kihagyni Mónika pincéjét, ahol a szokásos. nagyon finom fasírt, kolbász, puha kenyér, bor, must, és a kávé várt bennünket. Ez úton is köszönjük Mónikának, az újabb vendéglátást, igazán nagyon jól esett..
Itt azért kicsit többet időztünk, míg mindenki pótolta az elhasznált kalóriákat, de végül tovább mentünk, mert még volt vissza út..ami innen kezdve dombosabbá vált, de azt szeretjük, mert a domb után jön a jól megérdemelt gurulás..pár emelkedő megmászsása után, egyszercsak megérkeztünk Pécs határába, a bogádi dombtetőre..ahol a túra vége szokott lenni...innen mindenki szélrózsázik már, kinek merre jó hazafelé.

Köszönöm mindenkinek, aki eljött, azt gondolom, egy élvezetes, jó túrán vettünk részt, és végre tekertünk egyet, együtt :)
Találkozunk a következő túrán.