2015.08.10-15. Bringás strandolós élménytúra

Tervezet:
Minden nap egy újabb strandot, illetve fürdőt látogatnánk meg.
Szigetvár, fürdő,  Kaposvár, Virágfürdő,   Balatonlelle, Napfény strand,  Siófok, Napfény strand,
Igal, élménybirtok, fürdő,  Gunaras, fürdő.
Tervezett táv : 280 km
Túravezető: Gajdos Pál
Ez a kissé rendhagyó túra, mely ötvözte a kerékpár túrázást a nyaralással, kimondottan a kis fiam számára találtam ki, M.Józsi túratársunknak is megtetszett,így hárman vágtunk neki szikrázó napsütésben,mely elkísért bennünket egészen a túra végéig. Maga a túra a "6"-os szám bűvkörében zajlott.6 nap,360 km,(átlagban 60), és napi 6 óra pancsolás,6 éves fiúval,46 éves apukával. Előre bocsátanám, hogy amikor egy ennyi idős gyermek ellátása és felügyelete is szerepel a teendők között,a fotózás egy sokad rangú feladattá törpül,ezért a képi dokumentálás itt-ott nem teljes körű. Egyértelmű pozitív hozzáállást tapasztaltunk minden egyes fürdőhelyen a kerékpárok tárolását illetően. Kaposváron egyenesen a személyzeti lezárt udvarba tolhattuk be őket.
Első úti célunk Szigetvár. Kicsi, szépen felújított strand, egyedül a csúszdázási lehetőséget hiányoltuk kicsit. Mivel a szálláshelyünk ad hoc jellegű volt, és 8-kor már erősen sötétedett,6-kor minden egyes alakalommal befejeztük a lubickolást és vacsora és alvóhely után néztünk. Elsőnek Szigetvár melletti török emlékműnél húztuk meg magunkat. 2. nap irány Kaposvár. Sokan ismerik, népszerű Pécsen. Kicsit már kezd leamortizálódni,a vize is eléggé hideg volt. A csúszdák illesztése kívánnivalót hagy maga után, ettől eltekintve egy nagyon kellemes hely. Este alvás a nagymamánál az udvarban. Reggel irány B.Lelle, az egyik legkülönlegesebb fürdőhely a Balatonnál. Kiépített medencék, élmény és csúszdapark mellett homokfövenyes, tengert megszégyenítő part. Mi nagyon szeretjük. Az árak is elfogadhatóak. Alvás egy külterületi elhagyott telken, Itt kicsit készültem műholdas felvétel alapján ami bevált. A Balatonnál nem egyszerű sátrazó helyet találni. Következő nap irány Siófok! Volt némi hezitálás szabad strand kontra fizetős, de mivel homokozós partszakaszt csak a Nagy Strandon találtunk,maradt az utóbbi... és itt következik a túra legcikibb sztorija. Józsi kicsit körbe szeretett volna nézni a városban, ezért megbeszéltük,hogy találkozunk bent a strandon egy elég konkrét helyen...na itt láttam őt utoljára. Úgy is mondhatjuk, túravezetőként elveszítettem egyetlen túratársamat. Lehet nem kellene ezzel a továbbiakban próbálkoznom. :-) Gondoltam, majd 6-kor a kijáratnál, mivel minden nap akkor távoztunk, de nem. Mivel megbeszéltük,hogy a Sió melletti kerékpárúton indulunk szállást nézni,talán ott,de ott sem. Így hát ezt az éjszakát már ketten töltöttük. Reggel irány Igal! Majd talán ott, hisz a terv ismert volt...de nem. Na, ekkor lemondtam, hogy összefutunk még vele. Az igali strand kellemes meglepetés. Új, tiszta, rendezett és még operett előadásban is részünk lehetett... na és eljött a túra utolsó napja Gunaras. Összességében jó hely,de talán itt találkoztam a legkevésbé tiszta vízzel. Szombaton, vihar előtt kb. fél perccel este 9-kor érkeztünk.
Az egész túrát tekintve a sors kegyeltjeinek érezhetem magunkat. Végig igazi strandidő, eső és különösebb probléma nélkül zajlott ez a túra. Köszönöm annak aki kíváncsi volt és elolvasta a kicsit bő lére eresztett beszámolót.