2020.01.25. Somogy Turistája - 1. szakasz Görösgal - Lad

A Somogy Turistája túramozgalom kötelező és ajánlott érintési pontjait egy útvonalra felfűzve kívánjuk a KÉK mintájára a téli szezonokban gyalogosan teljesíteni. A túra útvonala jelzett és jelzetlen, általunk előre be nem járt útvonalakon halad, ezért az élmény garantált :-). Bélyegzés az érintés pontokon + geoládázás.

Útvonal: Nemseke-Görösgal aut. megálló - Görösgal - jelzetlen - Merenye - Patosfa - jelzetlen - Lad (Kálvária és Hoyos kastély (GCLAD) ) Táv: 23km Szint: 222 m
Túravezető: Keményfi Balázs

A túra útvonala GPS részére (*.gpx formátumban) letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt.

A Kéktúrán már távol járunk, így oda ritkábban jutunk el. Természetesen folytatjuk a "kékezést" is, csak egy kicsit ritkábban. Viszont annyira megszerettük ezt az útvonalon vándorlást, hogy úgy döntöttünk, folytatjuk ezt a stílust, de lakóhelyünkhöz közelebb. Így került Somogyországra a választás. Ebben segítség a Somogy Turistája túramozgalom. Úgy érzem, sok szép élmény, sok ismeretlen hely, rejtett szépség vár ránk. Ha teheted, ne csak a neten, hanem a valóságban is járd velünk az utat.
Lássuk az első szakaszt:
Busszal utaztunk Pécsről Görösgalig. Pár perc alatt az első látnivalónkhoz értünk a görösgali kápolnához, melyet néhány éve felújítottak. Ezután egy hosszabb aszfaltút következett Merenyéig, mely település a horgásztaváról híres. Úgy döntöttünk, hogy ha már itt vagyunk a tóparton haladunk tovább. Láthatólag őrzött területről van szó. Valami recepció-félét láttunk, de ilyenkor télvíz idején a bejáratnál senkivel sem találkoztunk. Vettük a bátorságot, és bementünk. Arrébb az egyik lakókocsiból kijött egy úr. Mondtuk, hogy horgászbot nincs nálunk, túrázunk. Az úr jelezte, hogy nyugodtan menjünk tovább.
A digitális turistatérkép nem jelzett folyamatos utat a tó partján, a Google térkép viszont igen. A valóság az előbbivel egyezett, egy szakaszon nem volt út, ezért a szántóföldön kellett átvágnunk, ami szerencsénkre fagyott volt. A tó melletti Ceglédpusztán egy Makovecz stílusú, Nagy Ervin tervezteépítménnyel találkoztunk. A falusiaktól megtudtuk, hogy ez az épület egykor közösségi teremként funkcionált, de sajnos ma nem üzemel, és kívülről erősen megtámadta az enyészet. Jobb sorsra érdemes!
Hamarosan átléptük a megyehatárt, ettől kezdve Somogy földjét járjuk.
Patosfán tartottunk egy ebédszünetet. A kocsmahivatal délidőben zárva van, így az új szabadtéri torna építményt szemeltük ki az ebéd helyszínének. Továbbhaladva megláttuk Patosfa "kempingjét", találkoztunk két vadmotorossal.
Ráérősen haladtunk tovább, mert időmilliomosok voltunk, hiszen busz csak 17 óra után volt nekünk, a táv pedig nem volt hosszú. Ezt kihasználva alaposan bejártuk Ladot. Megtudtuk, hogy Magyarladból és Németladból áll. Láttuk a kálváriát, a katolikus templomot, a Hoyos kastélyt, a református templomot és a talpasházat. Ezeket egyébként mind érdemes megnézni!
A maradék időnket Magyarladon a "hivatalban" töltöttük, kellemes beszélgetéssel.
Jó túra volt, az utat folytatjuk!