2020.07.11-12. Két napos evezős túra a Dunán

Két napos kenutúra, Keselyűs Sió - árvízkaputól  Mohácsig.

Szombat:  Találkozó Keselyűsön, a Sió árvízkapunál, 9 órakor.
25 km evezés a Dunán, fürdés, napozás a homokon, majd Baján sütés-főzés, evés-ivás, pihenés, mulatás.

Vasárnap:   10 órakor vízreszállás, 32 km evezés, homokpadok támadása, majd a nap végén kikötés a Sokac-révnél.

Túravezető:  Kónya Tamás

Szombat reggel 5-kor indultunk, a sofőrünk pontos volt gyorsan beszórtuk a nagy kombi autóba cuccaim és már mentünk is a velem egy kenuban evező szintén pécsi újkeletű túratárs ért P. Katáért akihez még így is kicsit a megbeszélt idő előtt érkeztünk, de Ő már kint állt a ház előtt. Gyorsan beraktuk a holmiját az autóba és már mentünk is Mohács felé. A Lacáék Vokányból jöttek hárman és velük Szajkon találkoztunk a bólyi elágazásnál. Innen együtt mentünk Mohácsra ahol két külön helyen kellett felrakni és lekötözni a két bérelt kenut a kocsikra.
Mikor ezzel is meg voltunk, akkor végre indulhattunk a Keselyűs Sió Árvízkapu felé, ahová mi érkeztünk meg elsőnek, így volt időnk nyugisan lepakolni a hajókat és kicsit még nézelődni is, de már nagyon vártuk az indulást, mert a sok frissen kikelt szúnyog mind megtámadott minket és jól megreggeliztek belőlünk.
Kis idő múlva szépen szállingóztak a többiek is köztük a Miklovich familia is megérkezett, viszont a fő túravezető a tőle nem megszokott módon késett egy kicsit, ezért kb. fél 10 lett az indulás ideje.
Mi az elsők között vízretettük a kenujainkat és így volt egy kis időnk nézelődni, fotózni.
Mikor mindenki vízreszállt elindultunk a Nagy Duna felé ami úgy kb. 2 km-re van még az Árvízkaputól. Kis bemelegítő evezés után kifordultunk  a  Dunára, addigra mindenki megszokta a kenu imbolygását és belejött az evezésbe is. Az első homokpadon amint lehetett kikötöttünk és összevártuk a  kis csapatot. Ami ekkor már 8 hajóból és kb. 20 főből állt, de később még csatlakoztak mások is.
A 4 m feletti vízállás miatt kevés volt a kikötésre és  strandolásra alkalmas homokpad, de mi minden jó helyet kihasználtunk a 30 fokos melegben.
Baja előtt mi és Lacáék bementünk a Kis-Duna ágba ami egy 3 km-es kunkor és jó fürdőhely. Itt egy kis homokzátonyon ki is kötöttünk egy kis strandolásra és kajálásra majd a bajai híd alatt átevezve szépen beértünk a Sugóba ahol a többiek már javában sátrat állítottak és már grilleztek, sőt már a jókedv is a tetőfokára hágott. Mi is felvertük gyorsan a sátrainkat és jól bekajáltunk.
Közben elkezdett beborulni, jött  a vihar  este 6 után már felerősödött a szél, de esni szerencsére csak fél tíz felé kezdett. Szerencsére nem volt olyan nagy vihar. Reggelre jó 10 fokkal lehűlt a levegő, de nem volt igazán rossz idő.
Mi Lacával elmentünk a Lidl-be friss reggeliért, majd reggeli után sátrat bontottunk és csomagoltunk. Mi a két kenunkkal megkerültük a Petőfi-szigetet a Súgón így egy kicsit lemaradtunk a többiektől akik már kimentek a Dunára és elindultak Mohács felé. Mire mi is kiértünk a Dunára ők már nem is látszottak, de ezzel nem törődtünk és szépen a magunk tempójában mi is csorogtunk Mohács felé, közben a homokpadokon pihntünk itt-ott, majd a Kádár-szigete kajaszünetet tartottunk  ami egy szép hely.
Közben megbeszéltük, hogy mi P. Katával a Kádár-sziget mögötti belső ágon kerüljük meg ami izgalmasabbnak ígérkezett. Lacáék a főágon mentek tovább.
Arra számítottam, hogy  sziget mögött ennél a vízállásnál lesz egy szűkület, ahol lesz egy kisebb zubogó,de végül a szűkületnél sekély volt  a víz annyira, hogy szinte megfeneklett a kenu. Mire mi kiértünk újra a fő Duna ágra addigra a Lacáék egy jó kilométerrel előttünk voltak. Szerencsére egy homokpadon bevártak minket ahol meg is ebédeltünk.
A következő megállónk a Kandafoki homok volt. Itt strandoltunk egy utolsót a közben felmelegedett időben. Innen már hamar leértünk Dunafalvára ahol felkerestük a töltés túloldalán lévő könyvtárat :) vagyis a kocsmát, ahol erőt gyűjtöttünk az utolsó 10 km-re. Ezután már a mohácsi Sokac-rév jött ami a végcélunk volt. Kikötés után kipakoltuk és kitakarítottuk a kenukat  közben Lacáék elmentek az Árvízkapunál hagyott autójukért. Közben értünk is megjött az odarendelt autónk, amivel visszaszállítottuk a kenukat, majd hazaindultunk.
Szerintem jó kis túra volt!
Gyönyörködjetek a feltett fotókban és legközelebb gyertek ti is!