2020.08.10-15. Kerékpáros csillagtúra a Fertő-tó környékén

Ezúttal nem vándor kerékpártúrát szerveztünk, hanem egy majd' egyhetes csillagtúrát. Központja Fertőrákos Szent Kristóf Sátorszállás volt. Autós megérkezés után sátorverés következett, majd felkerestük a legközelebbi fürdőhelyet a Fertő-tóban, mely a pár kilométerre lévő az ausztriai Mörbisch (Fertőmeggyes) településen volt. Nagyon klassz strand, fizetős, de nem drága. Kellemes a tó, de van a parton medence is. Medence lakhelyünkön is van, Fertő-tó viszont nincs, így a tavat választottuk. Visszaúton érintettük a Páneurópai Piknik helyszínét.

Másnap a Soproni-hegységen keltük át déli irányban, és Brennbergbánya mellett léptük át a nyitott határt, majd a hegység déli lábánál Ausztriában tekertünk, kereszteztük az egykori római út nyomvonalát. Sopronba visszaérve jót estebédeltünk Nagymama Kifőzdéjében. A szálláson este megbeszéltük a másnapi tervet.

Harmadik napon a csapat egy része rövidebb túrát kívánt, ők Fertőrákos - Oggaut tekerték nézelődéssel, a csapat másik része, keleti irányból indulva megkerülték a Fertő-tavat. Szép, élménydús, sportos körút volt.

Negyedik nap a teljes csapat Fertőrákosból indulva Eisenstadtba (Kismarton) tekert, Haydn mester nyomába. Útközben megtekintettük Margitbányán a gigantikus méretű kőbányát. Eisenstadtból visszafelé más úton mentünk, hogy körtúra legyen. Igen meleg volt, erős széllel, ami rendkívül megnehezítette a haladást. Közben részesei lehettünk egy Ausztria-kerülő bringaversenynek. Nagyfokú elismerésünk a résztvevőknek. Somfalva és Ágfalva között megnéztük a vasfüggöny maradványait. Sopronban ismét meglátogattuk Nagymama Kifőzdéjét.

Ötödik nap voltak akik bringával, voltak akik autóval Fraknó várát keresték fel, de volt aki a Soproni-hegységben az országhatár mentén tett gyalogos körtúrát.

Hatodik nap a teljes csapat autókkal megközelítette Bécset, majd Bécs széléből indulva egy közel 50 kilométeres körtúrát tett meg Ausztria fővárosában, megtekintve a híres látnivalókat. Érdekes volt viszont látni a város peremvidékét is, megtapasztalni azt is, hogy élnek ott az emberek.

A hetedik napon a hazautazás volt a program.
Kellemes hetet töltöttünk együtt.

Lejegyezte: Keményfi Balázs túravezető

A túra útvonala GPS részére (*.gpx formátumban) illetve műholdfelvételről megtekinthető itt:

2020 08 10 Morbisch - Páneurópai piknik

35km 150m szint   Bikemap

2020 08 13 Fertőrákos-Eisenstadt
66km 410m szint  GPX   Bikemap

2020 08 14 Soproni-hegység Vasfüggöny (GY)