2022.06.25-26. Iván bá emléktúra Pécs - Révfalu - Barcs

A lezajlott program:

0. nap péntek   Műsoron kívüli program: Pénteken volt a Révfalui Búcsú, 11 órakor ünnepi szentmisével, horvát népviselettel és népzenével.

Szombat: kerékpártúra Pécsről Révfaluba

Útvonal: Pécs, Expo Center - pellérdi bringaút - Görcsöny - Baksa - Bogádmindszent - Páprád - Vajszló - Lúzsok - Kemse - Zaláta - Drávasztára kikötő - Drávasztára - Révfalu táv: 55km. Szint: 300m
Túravezető: Miklovich Dodi

Akik már pénteken jöttek Révfaluba, azokkal szombat reggel a csapat elé tekertünk szemből Vajszlóig. Túravezető: Keményfi Balázs

Révfaluban eszem-iszom, majd este bringával mentünk fürödni a sellyei strandra. Este sötétben vissza bringával Révfaluba. Táv: 2x12km.

Szállás saját sátorban, korlátozott számban padláson ill. házban volt.

Vendéglátó: Keményfi család

Vasárnap: közös kerékpártúra Révfaluból Barcsra, Iván bá emlékére (kb. 40 km). Barcsról hazautazás vonattal., illetve visszatekerés Révfaluba (kb 40 km)
Túravezető: Keményfi Balázs

A Barcsról történt vonatos utazásnál  több vonatot kellett igénybe vennünk, mivel a vonatba csak max 4-6 bicikli fért el. Akiknek várniuk kell, azok Barcson a drávai szabadstrandon töltötték el az időt.

A révfalui közös ebédre a résztvevők a PTKK vendégei voltak.

A túra útvonala GPS részére (*.gpx formátumban) letölthető itt: 1. nap  2. nap

Keményfi Zsuzsanna fotói
Lovas Ági fotói  1. nap  2. nap
Simon Szilvia fotói

Mennyi finomságban, poénban, napfényben, bringázásban volt részünk ott a Dráva partján! Igaz, voltak szúnyogok is. Lássuk részletesen:

Az autósok lejutottak Révfaluba, Keményfi birtokra, ahol tárt kapukkal vártak. Szolgálati info: a gátra behajtási engedélyeket csak neten lehet megvenni. ITT.
Elindultunk a Pécsről kerekezők elé. Drávasztárán szembe jöttek Balázs szülei, mai nap szakács minőségében.
Meleg nyári nap volt, mikor megálltunk az árnyékot kerestük és a kulacsot.
Vajszlón lett teljes a csapat. Ugyanis mi, akik Révfaluból indultunk szemben a Pécsről érkező csapattal, itt beszéltük meg a találkozót. Ketten fekve bringáztak: Dodi, Frici. Ennek következtében, amint este a Sellyei strandon láthattuk Dodi elől piros volt, hátul meg kockás. Fricin semmi változást nem vettünk észre ebből a szempontból, más szempontból nagyot is, pozitív irányba. (Hajrá Frici!)

Visszaérve Révfaluba, terülj asztalkám és terülj kempingasztalkám, sokliteres kondér félig tele, de így is annyi, hogy 27 ember kétszer-háromszor is vett belőle és még mindig maradt. Finom volt a gulyás, na.
Az ebéd K. Zsuzska felügyelete mellett készült a legjobb ízváltozatban.

Sátorállítás, majd lementünk a Dráva magyar partjára, (papucsban még úgysem túráztam), majd K. Gazsó kemencefelelős és főtűzmester, G. Gábor tűzmester által beizzított kemencében a már hagyományos langalló, 3 tepsi Márti összeállításában. Olyan gyorsan szétkapkodtuk, hogy Márti lélekjelenlétének volt csak köszönhető, hogy a csak este érkezőknek, Szilvinek, Zitának is jusson. Móni sütije is szépen fogyott.

Megnéztük a szomszédba az állatfarmot. Nem kellett messzi menni, délután már többször hallottuk a szamár iázását, voltak még emuk, malacok, kiskecskék, tyúkok. Ha valakit kihagytam, elnézést. Délután látogatónk érkezett, Béla, az egyéves fehér puli. Először csak megállt a kapuban, mi ez a sok ember, aztán beljebb bátorodott Dóri invitálására és körbevizitált.

Megtudtam, hogy van olyan, hogy őrméh. Csak körülnézett, előrejött és nem csípett meg, mert a kert hátsó része a Keményfi Méhészet méheinek birodalma, de békében megosztoztunk a területen.

Este Sellyén strandolás, este 10-kor nagyon hangulatos és izgalmas volt sok lámpa fényében visszatekerni 12 km-t a meleg nyári estében. Ekkor csatlakozott Csongor, és megtudtuk, hogy hajnalban bolygóegyüttállas van.

Másnap Iván bácsi emléktúra, hagyományos 9 órás indulással. Balázs kis megemlékezést tartott, Csongor is anekdotázással, méltatással kiegészítette. Dr. Novotny Iván Hirth Istvánnal közösen alapította a klubunkat, én pl. Iván bácsival voltam először vándortúrázni biciklivel. Ukrajnától Franciaországig kb. 11 országban tekerve, sok vadkempingezéssel. Jól szót értett a helyiekkel, tudott németül és emberül, sok kertkapu megnyílt előttünk. Sok, mostanra már klasszikussá vált mondását ma is emlegetjük. Hálával gondolok rá. Ez csak az én méltatásom, egész regényt lehetne írni az ő kerékpáros szervezéseivel és hozzájárulásáról a kerékpáros turizmus fellendítéséhez. (Pl. Ő a „Három folyó” kerékpártúra megálmodója.)

Forró nap elé néztünk. A Dráva-gáton haladtunk Tótújfaluig, Potonynál kis pihenő után a kisebb túra visszaindult Révfaluba, Balázsék a többiekkel Barcsig a drávai szabadstrandig tekertek. Akik vonattal utaztak haza, ők Barcson szállhattek fel rá.

Vasárnap kora délután 35 fokban kihaltak voltak a falvak, kivéve Felsőszentmárton, ahol megittunk pl. egy hideg sört. Innen volt, aki Budapestig meg sem állt, mi meg Révfalun megvártuk a 80 km-t tekerőket: Marcella, Szilveszter, Csabi, András, István, Gábor, és a láncszakadás miatt kimentett Balázst. Mindenki épségben hazaért, mit megtudtuk a vonatozóknak is sikerült két részletben.

Köszönet a szervezőknek, vendéglátóknak, túravezetőknek!