2023.03.04 Gyalogtúra a Villányi - hegységben

Útvonal:

Villány vasútállomás - K - Kőbánya szoborpark - K - Vylyan-pincészet - K - K+ - Szt. Bertalan-kápolna - K+ - Palkonya vasúti megállóhely.   13,2 km; szint: 389m

Útvonal térképen

Túravezető: Eperjesi József

Orbán Jutka írása a túráról:

A Túra, amelyen nem készültek fotók!
A Villányi vasútállomástól kis csapattal, 10 fő, E. Józsi vezetésével indultunk el erre a „last minute”
túrára. Rostásék autóval érkeztek, pedig foglaltunk nekik helyet a 8:50-kor induló, Pélmonostorra
tartó vonaton.
Első utunk a kőbányához vezetett, ahol megjártuk a Templom-hegyi Ammonitesz Tanösvényt,
találtunk megkövesedett ammonitesz maradványokat, majd kimászva a bányagödörből a kilátóba
felmászva kissé párás viszonyok között megcsodálhattuk Villányt, a Szársomlyót, Beremendi
cementgyár és a Siklósi vár sziluettjét, a szőlőterületeket és a környező erdőket, réteket.
A következő állomás a Nagyharsányi Szoborpark volt.
Egyszer majdnem befogtak metszeni, mert épp ideje volt eme munkálatoknak: van még olló,
integettek felénk.
Túránk során végig, amikor épp nem erdőben jártunk, a szőlők között vagy már a lemetszett
venyigéket láttuk vagy szorgalmasan csattogtató csapatokat. Karesz, leendő szőlősgazda be is
gyűjtött pár venyigét, remélve, hogy ősszel már ki tudja ültetni őket.
A régi Teleky présháznál élveztük a kora tavaszi napsütést, majd a szőlők között kanyarogva
jutottunk el a Vylyan Pincészet teraszáig, majd egy löszös-sáros szurdokvölgyön keresztül, egy
emelkedő után a Szent Bernát kápolnáig. Innen is nagyon szép volt a kilátás: Fekete hegy, Palkonya.
5 perccel a vonat érkezése előtt érkeztünk a Palkonya-i vasútállomásra. Szép, koratavaszi túra volt,
Köszönjük a lehetőséget!

Igaz, hogy nem sok, de azért mégis készült pár fotó :) (A szerk.)