2023.03.18. Zselic szurdokai gyalogtúra

Túra a vadregényes Csepegő-kőhöz és a kaposgyarmati mésztufa-hasadékhoz.

Útvonal: Szágy - Csepegő-kő - Tótvárosi-hegy - Gálosfai domb - kaposgyarmati mésztufa-hasadék - Hajmás - Ivánkai-erdő - Szágy
Táv: 25 km    Szint: 630 m

A túra nyomvonala

Túravezető: Szutor András

Túra tavaszi jutalom időben. Szikrázó napsütés, kék égbolt, ébredező természet. A Zselic ezúttal is elkápráztatott minket a tágas mezőivel, szép kilátópontjaival, barátságos emelkedőivel. Reggel 8-kor startolt 4 fős csapatunk Szágyról. Az első látványossághoz letértünk a kényelmes földútról egy látványosan szabdalt területre, ahol egy hosszú lépcsősor vezetett le minket a szurdok alján lévő Csepegő-kőhöz. Itt egy földtani különlegesség található, egy kis mini karsztvidék. Kis sziklaüregekbe benézve cseppkőképződmények láthatóak a pórusokból szivárgó meszes víznek köszönhetően. Viszont egy kidőlt fa igen hatásosan eltorlaszolta a hozzáférést a távolabbi üregekhez, így csak a legközelebbit néztük meg. Továbbhaladva a Tótvárosi-hegy gerincéről és a gálosfai dombról szép kilátásunk nyílt a környező völgyekre, legelőkre. A kaposgyarmati mésztufa-hasadékhoz közelítve medvehagyma erdőn mentünk keresztül. Gyönyörű élénkzöld színnel hirdették a tavasz eljöttét. A hasadék tetejéről szépen beláttunk a mésztufa sziklafalra és az elmenő völgy látványos kanyarulatába. Az erdőből kiérve egy szakaszon az országút mellett haladtunk Hajmás felé. Itt betértünk a Zselicvölgy Szabadidőfarmra és szép környezetben pihentünk egy jót a dísztó szigetecskéjén. Ezután a túra befejező szakaszán még kaptattunk egy kiadósat felfelé, majd szép lassan visszaértünk a Szágy feletti rétekhez és jóleső fáradtsággal vissza is érkeztünk.