2010.07.10. Kerékpártúra Sellyére, strandolással

Útvonal: Pellérd - Görcsöny - Ócsárd - Diósviszló - Rádfalva - Kórós - Adorjás - Vajszló - Sellye (58km), itt strandolás, visszafelé pedig:
Sellye - Vajszló - Páprád - Bogádmindszent - Baksa - Görcsöny (fagyizó!) - Pellérd - Pécs (44 km).

Szombaton reggel a találkozó helynél mindössze 2 fiú várt rám (B. Misi és R. Laca) -bár igaz, az ötlet csak egy héttel korábban született-, néhány perces várakozást követően sem lettünk többen, így elindultunk. Minden túrának meg van a maga hangulata. Ha sokan vagyunk, akkor egy teljesen más jellegű túra alakul ki, mint így, hármasban. Jó kis tempóban indultunk neki, majd a görcsönyi domb lefékezett minket. Diósviszló után csekély forgalmi útra tértünk, néha mesébe illő környéken tekertünk, a fiúk még nem is jártak ezen az úton. Kellemes, beszélgetős tempóban haladtunk a szikrázó napsütésben. Kórós és Adorjás között tartottunk egy „frissítő pontot”, ahol a „hazai anyagon” kívül finom lila epret ettünk a fáról. Vajszló és Sellye között tükörsima aszfalt fogadott minket, ami meglepő volt számunkra a Pécs környéki utakhoz képest. Itt nagyon jól tudtunk haladni (persze én könnyen beszélek, hisz a két fiú ment elől, fogva a szelet), és élveztük az utat. Mire megérkeztünk a sellyei strandra, már kellőképpen vágytunk a víz hűsítő hatására, ekkorra már jócskán 30 fok fölött volt a hőmérséklet. Misi családja autóval jött ide, és csatlakozott hozzánk 11 éves kisfia, Márk is. Így már négyesben fürödtünk, úsztunk, ugráltunk, lángosoztunk, élveztük a nyár hangulatát. A bicikliket gondosan kikötöttük, és árgus szemekkel vigyáztuk őket egész nap. Összeismerkedtünk egy kb. 30 fős székesfehérvári bringás csapattal, akik a hétvégét jöttek eltölteni az Ormánságba. 3 óra felé indultunk haza Lacával, mert Misi még ott maradt a családjával egy kis rokonlátogatáson. Együtt mentünk Vajszlóig, azonban a haladás a reggeli tempónkhoz képest jócskán elmaradt az erős oldalszél miatt. Itt egy röpke búcsút követően Laca tovább ment Harkány irányába, én pedig Görcsöny felé fordítottam a kormányt. Itt olyan fergeteges szembeszél kapott el, hogy a bringa csak nagyon nehezen haladt alattam. Az aszfalt pedig olyan forró volt, hogy több helyen megolvadt, és az országúti bringám kereke belemélyedt a betonba, így ott hagytam a nyomomat a következő nemzedéknek! Mikor végre megérkeztem Görcsönybe, a kihagyhatatlan fagyizómba mentem, ahol némi (4 gombócos) energiát gyűjtöttem a maradék kilométerekhez. Ez feltöltött kicsit, így valamivel jobb tempóban sikerült a maradék távolt legyűrnöm hazáig. Otthon igazán jól esett a pihenés. Köszönöm a jó hangulatot a 2 fiúnak, és persze Márknak is! Szerintem jó csapat voltunk!

Túravezető, lejegyezte: Fülöp Szilvi

Rostás László fotói megtekinthetők itt.

1. Ismét egy nagyon jó hangulatú, kellemes, beszélgetős túrán vehettünk részt.
    Szép tájakon, az Ormánság erdős vidékein, jó időben. És nagyon finom lángost ettünk a sellyei strandon:)
    Jó, és szép túra volt, köszönet Szilvinek a szervezésért, túravezetésért, és Misinek is, hogy eljött.