2011.03.14. Gemenci erdő körbe tekerése, avagy a két híd túrája

A túra eredeti beharangozója:

"Szeretném ha hagyománnyá válna a Gemenc-i erdő körbe bringázása, más néven a két híd túrája. Remélhetőleg jó időnk lesz, de ha nem, eső nap március 26 szombat.
A megszokott útvonalon tekerünk végig 20 km-ként pihenőt tartunk, de nagy pihenőnk lesz Érsekcsanád Rév-csárdánál ahol megkóstoljuk a finom palacsintát.
Megállunk Pörbölynél az állat simogatónál, valamint Lassi-nál a játszótéren. Aki kedvet érez hozzá az a kéken is kerekezhet Bajától - Lassi-ig. A Keselyűs-i csárdánál szintén nagyobb pihenőt tartunk. A túra folyamán több helyen lesz röviditésre lehetőség azok számára akik ezt jelzik a túra közben.
A túra teljes távja:74 km A túra a töltésen halad végig aszfalton, szint nincs.
Kényelmes bringázásra készülhetünk. Jó tekerést!! "

Túravezető: Tóth János

A bejárt túra útvonala GPS részére letölthető, és műholdfelvételen megtekinthető itt.

Március 14-én hűvös reggelen gyülekeztünk a pécsi Domus parkolóban, hogy 2 autóval nekivágjunk a Szekszárdra vezető útnak. Tudtuk, hogy rajtunk kívül még 5 autóval mennek Pécsről a túrára, mely 9 órakor indult Szekszárdról. A túrát egy szekszárdi túratárs, Tóth János szervezte és Ájbi hívta fel rá tagságunk figyelmét. Mire elindultunk, már tudtuk, hogy nagyon szép kora-tavaszi időnk lesz. Szekszárdon a Garay téren rengetegen gyűltünk össze nem volt egyszerű összeterelni a nyájat a csapatfotókhoz. Végül 74-en (vagy 75-en) vágtunk neki a távnak egy rövid eligazítás után. Szekszárdot elhagyva kelet felé tekertünk Gemenc irányába. Első megállónk Bárányfokon volt, ahol trófeamúzeum és állatsimogató a látnivaló.
Itt a csapat egy része az állatokat kergette, egy másik részük jó túrakerékpáros módjára előkapott valami ennivalót a batyujából. Ezután továbbindultunk kelet felé és a Keselyűsi csárdáig meg sem álltunk. Ezen a ponton fogunk majd a körtúrára megérkezni valamikor délután. Rövid pihenő után a kissé szakadozott mezőny után eredtünk és a Sió zsilipen keresztül elértük a Szent László Duna-hidat. Itt egy társunk sajnos balesetet szenvedett, a hídról lekanyarodás egy 90 fokos lejtős kanyar, a szélén kőzúzalékkal. Itt csúszott meg és ütközött a korlátnak társunk. B. András és N. Zsuzsa azonnal a segítségére siettek. Kis tanakodás és a sérülések felmérése után végül is mentőt hívtunk, mert gyanúsnak tűntek a sérülések. A mentő a gáton elég hamar kiért Bajáról és elvitte a sebesültet. Társunk jól van, kulcscsontja tört el és kisebb zúzódásokat szenvedett estére már hazaengedték a kórházból! Ezúton is jobbulást és mielőbbi felgyógyulást kívánunk neki! A kerékpárját B. András és Tibor kísérték el a következő pihenőhelyre az érsekcsanádi Rév sörözőbe. Ez nem volt kis teljesítmény abban a szembeszélben amit itt kaptunk ezen a 6 kilométeren! A Rév sörözőben nagyon finom palacsintával enyhítettük a szembeszél okozta szenvedéseinket és gyúrtunk lelkileg a következő kilométerekre. Itt a mezőny már eléggé szétszakadozott, mivel a baleset miatt közel 2 órás késésben voltunk a csapat végén! Túravezetőnk megvárt mindenkit és együtt indultunk tovább Baja felé. A bajai Duna hídon baj nélkül átkeltünk, majd rövid szakaszon az 55-ös úton haladtunk Pörbölyig. Ez a szakasz szűk és nagy a forgalom még ünnepnapon is! Szerencsére hamar vége lett és Pörbölynél csatlakoztunk egy nagyobb csapathoz, akik bevártak minket. Itt az erdei vasút végállomása és egy erdei iskola található, ideális kiindulási pont családos kerékpár és gyalogtúrákhoz, nagyon szép és tiszta hely!
Pihenőnk után a társaság nagyobb része átment az út túloldalán az erdőben található kis rezervátumhoz állatokat nézni. Láttunk vadmalacot, őzet. Lehetett etetni is őket, vadmalac szereti a csokis müzlit! Tettünk egy kört a rezervátum körül, majd vissza a töltésre és irány Lassi. Ez a kis tisztás az erdőben egy megállója az erdei vasútnak és van itt egy kis játszótér is. Rövid nézelődés után visszatekertünk a gátra és Észak felé folytattuk utunkat. Gyönyörű vidéken csodálatos fények között tettük meg a Keselyűsi csárdáig tartó utat. Nekem az útnak ez a része tetszett a legjobban! (meg a vadmalacok!) A csárdánál elköszöntünk szekszárdi társainktól és együtt mentünk vissza az autókhoz. Gyors pakolás és utaztunk haza. Nagyon szép túra volt, köszönjük a túravezetést Tóth Jánosnak! Erre a vidékre még visszatérünk!