2011.05.07. Hegyes-tavas túra - kerékpár

Útvonal: Pécs, Mecsek Áruház előtti tér - Magyarürögi-út -  Teca mama vendéglője - Pécs-Orfű kerékpárút - Orfű - Tekeres - Kovácsszénája - Husztót - Hetvehely - Jakab-hegy - Golgota -  Kővágószőlős -  Cserkút - Pécs Mecsek Áruház. Táv: 55km

Túravezető: Rostás László

A túra útvonala megtekinthető itt.

Szombaton 9 órára 11-en gyűltünk össze a Mecsek áruház előtt, hogy tekerjünk egy jót a baranyai tavak, dombok közt.

Némi beszélgetés, üdvözlés után neki is vágtunk az útnak, majd 50 m után máris megálltunk, ugyanis a téren felejtettem a hátizsákomat egy padon:)
Nosza, gyorsan visszabringáztam érte,majd folytattuk az utat.
Hamar felértünk a kerékpárút elejéhez, ahol elénk tárult a meredek kezdés:)
Akik még nem jártak itt, nagy lelkesedéssel nekivágtak, hogy legyőzzék ezt a kis hirtelen emelkedőt..Aztán jött a hidegzuhany, hogy ez bizony nem rövid, de meredek.
Viszont, mindenki felment rajta addig, amennyire a kondija bírta, volt aki végig, és voltak, akik egy részén feltolták. Ez semmit nem ront a teljesítményükön, sőt, elismerést érdemelnek, ugyanis a bringaút eleje valóban elég keményre sikerült.
Ezután már csak néhány keményebb emelkedő volt, de azokat mind leküzdöttük, és felértünk Remete-rétre, ahol még egy túratársunk csatlakozott hozzánk.
Innen jött  a jól megérdemelt pihenés,gurulás fékevesztetten ( na jó, nem, mert eléggé szemetes volt az út.) majd a túloldalon az újabb lejtő. Kiértünk a Mecsek-házához, majd tovább  tekertünk az Orfűi-tó háta mögött.

Végigtekertünk a  Pécsi-tó partján, majd , kissé eltérve eredeti tervünktől, nekivágtunk a Tekeres-Kovácsszénája közti bringaútnak.
Ez azonban nem a legjobb döntés volt, ugyanis a bringaút egyszer csak végetért, és földútban folytatódott, ami helyenként nehezen járható, és sáros volt. Azért leküzdöttük, némi nehézségek, és tájékozódás árán. ( Na, vajon merre menjünk).:)
De végül odataláltunk, és a tó partján, kellemes, szép környezetben ettünk , ittunk, fotóztunk, kerékpárt javítottunk.
Megvártuk eltévedt társunkat is, aki elment előre, Magyarhertelend irányába:)
Továbbindulva, sík úton tekertünk, hátszélben, nagy beszélgetések közepette, majd egy elágazásnál balra fordulva, elkezdtük a mászást Abaliget irányába. Valamiért abbamaradt a beszélgetés, és felváltotta a lihegés:)
De felértünk, majd tovább Hetvehely irányába. A falu elején megálltunk a temetőnél, szerelvényigazítás, kulacsok töltése, szemből bogár kiszedése, és egyéb finomságok után, tovább mentünk.

Pár száz méter után megint balra elágazás, majd jött a beígért hosszú emelkedő.
(Lehet, a baj a balra fordulásokkal van? Sebaj, legközelebb jobbos túrát szervezek.)
Hosszú ez az emelkedő, be kell osztani az erőt, és meg kell kűzdeni  a feljutásért. Útközben kárpótol a harsogó zöld tavaszi erdő illata, látványa, hangjai, madárcsicsergés, bogárzsongás, és a megvadult motoros fülsértő hangja:)

Felérve, a kilátás mindenért kárpótol, jobbra letekintve kinyílik a táj, ellátni egészen a horvát hegyekig, közben Pécs, és a környező falvak által szabdalt táj változatos képe nyújt látnivalót. A hegytetőn már nem nehéz az útvonal, kellemes , enyhe le-fel, amolyan bringás hullámvasút. Élvezzük is, újra megindul a társalgás, nevetés. Majd egyre jobban lejt a pálya, és elkezdődik a hosszú gurulás, le Golgotán keresztül Kővágószőlősre.
Közben egy törött küllő javítása, ismét a mindenre jó gyorskötöző a nyerő megoldás.:)
Innen túránk utolsó állomása következett, Cserkút, ami előtt azért ismét éreztük, mégiscsak a Mecsekben bringázunk. Vagyis ismét domb:)

A faluközpontban, az Árpád- kori templom kertjében megpihentünk, megettük utolsó maradék szendvicseinket is, és pihentünk egy félórát.
Hamarosan továbbindultunk, és jött az utolsó nagy gurulás, Cserkútról a
6-os útig, egy hosszú lejtő:)
Igen jó volt.

Földes Csaba fotói
Rostás László fotói

Tamás József fotói
Dr. Tárnai Márta fotói

Video:
Rostás László filmje

Összességében, úgy érzem, egy jól sikerült, látványos, néha nehéz, de jó hangulatú túrán vagyunk túl, és én mindenkinek köszönöm, hogy eljöttetek, és részt vettetek a túrán. Találkozunk a következőn.