2012.07.28. Kelet-mecseki bringás kör

Útvonal: Pécs - Kénes út - Árpádtető - Koszonya tető - Zobákpuszta - Pusztabánya - Pásztorforrás - Vár-völgy - Zobákpuszta - Koszonyatető - Árpádtető - Pécs
Táv: 70 km, szint:780m
Túravezető: Keményfi Balázs

A túra útvonala GPS-be közvetlenül letölthető itt.
Műholdfelvételről megtekinthető itt.

Családias légkörben tettük meg e nyárközepi túránkat. Ismerős, de mindannyiunknak kedves pálya volt a mai. Kellemes volt a nyári melegben a Kelet-Mecsek erdei aszfaltútján tekerni. Pusztabányán ért minket, főleg Lacát egy kis meglepetés. Pusztabánya előtt a racsnija kitekeredett, néhány golyó eltűnt belőle. Villáskulcs sajnos nem volt a kerékhez, de egy arra járó autós kisegített minket egy komoly szerszámkészlettel. Sikerült úgy-ahogy összerakni a bringát, viszont csak örökhajtósként sikeredett, de legalább gurult. Szerintem Lacának még otthon a fotelban is jár a lába :-)
Pusztabányáról jót gurultunk a Pásztor-forrásig, ahol egy szekszárdi kisgyerekekkel túrázó családdal találkoztunk. Kellemes volt ebben a melegben a bővízű hűs forrásvíz.
Továbbgurultunk a Vár-völgyben, melynek végén az egregyi strandot láttuk meg. Jómagam örültem, hogy működik. Szépen rendbehozták.
Ezután pedáltaposás következett Zobákpusztáig, ahol rátaláltunk Pusztabányán az üveghuta nézés közben elveszített V. Ferire. Innen már együtt tekertünk vissza Pécsre Koszonyatetőn keresztül. Koszonyán megálltunk egy kis szedrezésre. Még nincs sok érett szem, de úgy néz ki, lesz bőven!

Jó volt együtt edzeni!

Lejegyezte: Keményfi Balázs

Keményfi Balázs fotói

1. "Pusztabányáról jót gurultunk a Pásztor-forrásig, ahol egy szekszárdi kisgyerekekkel túrázó családdal találkoztunk."

Ahol kiderült, hogy az apuka biciklis futár volt Londonban!

B. Péter

2. Jah!
    És a túrán emlegetett - és nézett -, a kerékpározást népszerűsítő :) videó:

A lényege a szöveg, amit a videó alatti megjegyzésben olvashattok is!