2009.08.09. Családi kerékpártúra Bédán

A gyerekekkel vasárnap délben elmentünk Mohácsra, hogy egy jót tekerjünk a bédai-erdőkben.
Hogy mindhárom gyermekünket elvihessük, igénybe vettük a klub "babaufóját" (magyarul kerékpáros baba utánfutó). Ugyanis Zsuzsi már kinőtt abból a korból, hogy gyerekülésben utazzon, de még nem tud 42km-t letekerni. Ugyanis a táv ennyi volt. Dórinak ez rekordnak számít, aki BMX bringával tekerte végig a távot. A babaufó vontatása pedig arra is jó, hogy fékezze a kedves apukát, hogy ne tudjon gyorsabban haladni a család többi tagjánál, valamint ő is kellőképpen elfáradjon a túra végére. Azért nagyon is praktikus volt számunkra ez az ufó járgány-amivel mindenütt nagy feltűnést keltettünk-, mert így az egész család együtt túrázhatott.

A túra útvonala GPS részére letölthető itt.
Megtekintéshez Garmin Mapsource letölthető itt.
Magyarország térkép letöltés: http://www.turistautak.hu/
A letölthető track *.gdb formátumú. Amennyiben más track formátumra van szükséged, itt konvertálhatod.

A városban arra alkalmas helyen leparkoltunk, délről lévén szó, bedobtunk egy-egy kefírt kiflivel, majd útnak indultunk. Érintettük a kikötőt, majd felhajtottunk a déli irányban haladó gátra. Előbb aszfaltos, majd földúton haladtunk. Kölked közelében ismét aszfalton gurulhattunk.
Nem tudom, mi lehet a szürkemarhákkal, de a térképen is jelzett karámban egyetlen egyet sem láttunk. A Bédai-erdészlaknál tartottunk egy kis pihenőt, és üzemanyag utánpótlást, majd továbbhaladtunk délre a gáton. Elértük az országhatárt. Közelről láthattuk a gát mellett a robbanásveszélyre figyelmeztető horvát táblákat.
A gátról lejövet tartottunk ismét egy kis pihenőt az árnyékban, ugyanis nagyon meleg volt. Erdőfű felé egy vadak ellen védő kapun keresztül kellett áthaladnunk, ami persze nem volt zárva, csak reteszelve. Erdőfűn sétáltunk egyet, és beszéltünk egy helyi nénivel. A néni elmondta, hogy jelenleg 40 fő körüli a falu létszáma. Jelenleg 3 fő jár közülük dolgozni. Az egyik a helyi erdészetnél, és két fő iparosként dolgozik valahol. A faluban feltűnő, hogy a házak egy stílusúak, szinte egyformák. A néni szerint kb 100 éve, a Frigyes-főhercegi uradalomhoz tartozott a terület. A mezőgazdasági munkások számára épületek a házak. A települést a főherceg lányáról Izabelláról, Izabella-földnek nevezte el. Az államosítás során kapta az Erdőfű nevet.
Erdőfű után kellemes erdőben aszfaltúton haladtunk. A szoc. otthonnál egy földútra tértünk át, hogy a bédai holtág mellett haladjunk tovább. Végül Kölkeden keresztül, aszfaltúton értünk be Mohácsra.
Mohácson elmentünk a főtérre, majd nyaltunk egy nagyon finom fagyit, végül a Duna menti sétányon fejeztük be a túrát.