2011.06.24-26. Kerékpáros találkozó Beremenden

A rendezvény eredeti kiírása letölthető itt.

4-en indultunk feltornyozott bringáinkkal péntek délután Pécsről Beremendre. Jól esett a hátszél, de aggódtunk, mert a felhőket is délre fújta! Az esőben Diósviszló első buszmegállójába menekültünk – ahol a jég-verte tető alatt tovább áztunk. Mikor csendesedett, továbbálltunk.

Elsőként költöttük el vacsoránkat, közben a strandról átjöttek a többiek. A lovas hintó is előállott, így tettünk vele egy jókora kört a település utcáin. A kápolna fölötti pincénél még borral is kínált bennünket a „sofőrünk” lánya. Ezután közösen nosztalgiáztunk az iskolatörténeti múzeumban, majd a könyvtárban megtekintettük a kristálybarlangról készült filmet. Gyorsan lecuccoltunk – ki a tornateremben, ki sátrában –, majd a pizzériában találkoztunk egy sörre.
Szombat reggel kipihenten érkeztünk a gyülekezőhelyre. Összesen 43-an voltunk, ebből 21 PTKK tag (vagy barát). Hátszélben, szép hosszú menetben átkeltünk a határon. A biljei kastély „házigazdái” frissítővel vártak bennünket, kicsit beszélgettünk velük, majd továbbindultunk a Kopácsi rétre.
Lenyűgözött bennünket a Nemzeti park gazdag növény és állatvilága, a kanálisok sokasága. Behajóztuk a Nagykanálist, nagy élmény volt közelről figyelni, amint röpködtek előttünk, fölöttünk a kárókatonák, szürke gémek és a többi madár. Tökösön megnéztünk egy filmet a Kopácsi rétről, idegenvezetőnk mesélt a kastélyról és a parkról, majd finom halászlével csillapítottuk éhségünket. Innen erős oldal-, vagy szembeszélben „szenvedtünk”, de a petárdai fagyi mindent feledtetett: ilyen finomat, ekkora adagot, ilyen olcsón! Nem is bírtuk elfogyasztani a vacsorát!
Gyors átöltözés után felmentünk a kápolna fölötti pincéhez. Oldott hangulatban zajlott a borkóstolgatás, eszmecsere.
Vasárnap reggel ismét a kápolnához indultunk. Micsoda meglepetés! Üres borosüvegek, dugózó, fehér és vörösbor – a „Találkozó bora”! A kápolna megtekintése után mindenki palackozott magának egy üveg bort. Nagyon érdekes tevékenység, mindannyian élveztük. Meghallgattuk Éva nénit, aki Beremend történelméről mesélt az itt élők és őseik személyes tapasztalatai alapján. Megnéztük még a Mendele-házat, majd gondoltuk, elindulunk haza. Végül úgy alakult, hogy inkább délre indultunk, átmentünk Horvátországba még egy fagyira, és csak utána köszöntünk el egymástól. Most öten maradtunk együtt, erős szembeszélben indultunk Pécs felé. Pihenésképpen fagyiztunk még Harkányban és Görcsönyben, ezzel túlteljesítettük Laca 2011.08.06-ai bringatúrájának fagyizós tervét!
Színes, gazdag és élvezetes volt a találkozó programja, szép helyeken jártunk. Köszönjük a szervezést a beremendieknek, akik már most sokatmondóan sejtették velünk, hogy jövőre újabb ötlettel állnak elő! Alig várjuk!