2013.05.11. Katica Tanya zselici kerékpártúra

Kiírás itt

Majdnem én sem mentem el! Reggel (hajnali 6 órakor) kinéztem az ablakon, és azt láttam, hogy körbe be van borulva. Viszont nem esik! Gyorsan megnéztem az idokep.hu-n minden releváns térképet (időkép, felhőkép, radar), és azt állapítottam meg belőlük, hogy pont a Pécs és Kaposvár közötti területen nincs esőfelhő (tényleg így volt!), és a radar szerint nem is érkezik sehonnan, semmiféle gyanús folt. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy megyek! És milyen jól tettem! Elöljáróban csak annyit, hogy az egész túra alatt egy csepp eső sem esett, viszont a hőmérséklet az kerékpározáshoz ideális, PF volt (azaz pont fasza)! Szél sem volt (legalábbis olyan biztos nem, amire emlékeznék)!
Kicsit korán értem Kaposvárra (9 óra előtt, 10-kor volt a rajt), addig leparkoltam egy kis utcában, nem messze a Gárdonyi Géza Általános Iskolától, ahol regisztrálni kellett, és ahonnan indult a buli. Ott is felhős volt az ég (rétegfelhő jelleggel), de ott sem eset (az odaúton sem, és hazafele sem). 9-kor bebattyogtam a suliba, hogy akkor itt lennék. Regisztráltam, megkaptam a túralapot, és egy másik lapot, amin jelölve volt, hogy a hosszú távon indulok (80 km lett a hossza, mire odaértem, előtte olvastam 72 és 75 km-t is :) ), és egy kitűzőt (igen, előre megkaptam ezt is, úgyhogy haza is jöhettem volna! :) ). (Csak a kitűző miatt mentem! :) ) Egyébként 3 táv volt: rövidke (20 km), közepes (40 km), és hosszú (80 km).
10 kor volt a rajt. Sajnos nem sokan jöttünk össze – valószínűleg az időjárás miatt - , úgy ránézésre kb. 50-en lehettünk, és eléggé vegyes volt a társaság, voltak igen fiatalok (mint például én :) ), voltak középkorúak, és voltak egypáran kicsit idősebbek is.
A rajt után, az iskola utcájának vége felé vettük az irányt, ami rögtön egy jó meredek dombra vitt föl. Szerencsére nem volt hosszú (kb 150m), viszont legalább 15%-os. (A képeken látszik majd nézzétek meg azokat is!)
Első település, amin áthaladtunk Szenna volt (előtte volt Kaposszerdahely, azt majd a visszafele úton említem meg). Szennában lekanyarodtunk jobbra, Patca felé, amely egy kis zsákfalu. Viszont itt van a Katica Tanya, ami a névadója volt a túrának, és itt volt az első pecsételő hely és itató (kb. 10 km), és ez volt a rövidke táv fordítója is. A tanya egy nagy állatfarmra hasonlít a leginkább. Szép! (lásd: képek)
Ezután vissza Szennába, majd most jobbra fordultunk (nem Kaposvár felé), és nem sokkal később letértünk a „főútról”, és bevettünk magunkat a zselici tájvédelmi körzetbe! Nagyon szép volt! Hol ligetes, mezős, dimbes-dombos, hol sűrű, sötét erdőkben kanyargott, a mindvégig aszfaltozott erdészeti műút!!, legalább 40 km hosszan (képek)!!! Ez a kanyargás egy helyen szakadt csak meg, Bőszénfa előtt. Itt ki kellett menni a Szigetvár-Kaposvár főútra (67-es út), de szerencsére ez kb. csak 2-3 km hosszú volt, és utána újra be a fák közé.
A következő állomás Kardosfa volt, a Hotel mellett. Itt már egyszer jártam, de persze nem abból az irányból ahonnan most jöttünk. Egyébként Szenna után, amikor bekanyarodtunk az erdős részbe, onnantól kezdve végig emelkedett az út Kardosfáig, sőt utána is, egészen a 67-es útig (kb. 20 km). De nem volt vészes, mert szinte végig konstans emelkedésű volt, és ha lassan is, de simán tekerhető volt!
A Kardosfa Holteltől (ez volt a fordítója a középtávnak) kivezetett az út, a 67-es útra. Ott jobbra, Bőszénfa fele fordultunk, ahol várt minket a következő ellenőrző és frissítő pont.
Bőszénfán ismét be az erdőbe, és az út egy jó darabig a bőszénfai állatfarmok, és szarvas parkok között vezetett (képek!). Itt is konstans emelkedés volt (rövidebb sík és lejtős szakaszokkal), de még laposabb szögben, mint a Szenna és a 67-es út közötti szakasz. (Beszéltem egy-két indulóval, akik a Szenna-Kardosfa-67-es út közötti emelkedőtől féltek. Nem tudják mi az a Mecsek! :) )
Ezután kiértünk az erdőből, és Lipótfa következett, az utolsó állomás. Lipótfától már csak 20 km választott el bennünket a céltól. Azért a szervezők (vagy a természet) itt is bevetettek egy utolsó cselt, ugyanis Lipótfa után kb. 5 km-rel volt egy kisebb domb! :) Úgy kb. 300m-400m hosszan, és 15-20% közötti kis húzódás! :) Ez az itinerben így szerepel: „s a Petörke tározó mellet felkapaszkodunk a szőlőhegyre”. Hát, felkapaszkodtunk! :) Aztán egy kicsit szerényebb kivitelben ez megismétlődött Kaposszerdahely előtt is. :)
Kaposszerdahelyről már tényleg csak be kellett gurulni Kaposvárra, és az iskola utcája sem volt messze a Kaposvár táblától. Csak pár kis utcában kellett kanyarogni, és már ott is voltunk.
A túra nagyon jó volt, nekem nagyon tetszett, ha lesz jövőre is, biztos, hogy jövök. Sőt az is megfogalmazódott bennem, ha kaposvári lennék, akkor minden hétvégén ezt a túrát csinálnám! :)
Mindenkinek csak ajánlani tudom, nagyon szép helyeken megy végig, a természet közepében!
Jah, a célba érkezéskor megtudtam, hogy a negyedik lettem  a 80-as kategóriában, amire 24-en neveztek (4 óra alatt sikerült abszolválni a távot, még ennyi fényképpel is).  (Köszönöm, köszönöm! :) )
A szervezésről csak annyit említenék meg, hogy ott ahol a leginkább tartottam attól,  hogy eltévedek (az erdőben), ott szinte nem is lehet eltévedni, mert az aszfaltcsík csak egy irányba megy (mondjuk ott jelölés sem volt). Viszont az utolsó 20 km-en volt egy–két kérdéses kereszteződés, illetve közvetlenül a cél előtt, a kis utcákban, hááát..., ott meg kellett volna kérdeznem egy helyit, hogy melyik út megyen Budára (merre van a suli)! Szerencsémre nem kellett, mert utolértem egy fiatal túratársat, még az utolsó ellenőrző pont előtt, és onnan együtt jöttünk. Ő helyi volt, úgyhogy nem volt gond! Szóval nem minden kérdéses pont volt jelölve, viszont az itiner jó leírása egyszer segített!

Lejegyezte: Bánovics Péter

Képek:
Bánovics Péter fotói

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése